Det 3 podłączenie.

DET3 w pytaniach i odpowiedzach
miki
Posts:14
Joined:Sat Dec 06, 2014 12:08 am
Det 3 podłączenie.

Post by miki » Sat Dec 06, 2014 12:16 am

Witam.
Auto 4 cylindrowe bmw 1.8
Jak podlaczyć wtryskiwacze w FI - bank fire czy batch fire ?
Auto wolnossace na turbo.

Maciekx
Posts:22
Joined:Mon Sep 08, 2014 5:59 pm

Re: Det 3 podłączenie.

Post by Maciekx » Sat Dec 06, 2014 1:42 pm

Bank fire, dużo 4 cylindrówek bmw miało w serii takie sterowanie. Który motor konkretnie?

miki
Posts:14
Joined:Sat Dec 06, 2014 12:08 am

Re: Det 3 podłączenie.

Post by miki » Sat Dec 06, 2014 8:09 pm

Czyli bank fire-parami.
Czy to oznacza ze zawsze 2 wtryski podaja paliwo?
Silnik m43

User avatar
Kisielisodd
ECUMASTER TEAM
Posts:227
Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm

Re: Det 3 podłączenie.

Post by Kisielisodd » Mon Dec 08, 2014 11:43 am

Dokładnie tak dwa wtryski na raz się otwierają i podają paliwo.
Nie jestem na 100% przekonany ale w M42 chyba tak jest w serii

Maciekx
Posts:22
Joined:Mon Sep 08, 2014 5:59 pm

Re: Det 3 podłączenie.

Post by Maciekx » Mon Dec 08, 2014 12:35 pm

M43 tak samo jak M42 na pół-sekwencje, wtryski cylindrów 1 i 2, oraz 3 i 4 są połączone, typowo dla kebabów z tych lat :)

miki
Posts:14
Joined:Sat Dec 06, 2014 12:08 am

Re: Det 3 podłączenie.

Post by miki » Mon Dec 08, 2014 11:03 pm

Rzeczywiście sprawdzałem w schematach m43 chodzi na pól sekwencji.
Jesli chodzi o podłączenie det3 wymagany jest czujnik temperatury powietrza.Jesli fabrycznie nie ma tego czujnika powietrza , gdzie najlepiej umieścic czujnik temp. ?
Przed turbina czy w dolocie ?

Maciekx
Posts:22
Joined:Mon Sep 08, 2014 5:59 pm

Re: Det 3 podłączenie.

Post by Maciekx » Tue Dec 09, 2014 12:07 am

Kilka - kilkanaście cm od kolektora/przepustnicy. Na tyle blisko, żeby realnie mierzyć temp powietrza wchodzącego w skład mieszanki, na tyle odsunięty, żeby nie dogrzewał się od samego kolektora.

miki
Posts:14
Joined:Sat Dec 06, 2014 12:08 am

Re: Det 3 podłączenie.

Post by miki » Tue Dec 09, 2014 1:47 pm

Czy podlaczenie sondy szerokopasmowej (na stsłe) do det 3 daje jakieś wymierne efekty jesli chodzi o dokładność wystrojenia ?

GOLDI
ECUMASTER TEAM
Posts:97
Joined:Thu Nov 13, 2014 1:13 am

Re: Det 3 podłączenie.

Post by GOLDI » Tue Dec 09, 2014 2:16 pm

det3 nie posiada wbudowanego kontrolera wbo.

np. LC-1 / LM-1. W tym produkcie kontroler potrafi emulować sygnał z wąskopasmówki. Wtedy montujesz szerokopasmową w miejsce oryginalnej a emulacje podpinasz tam gdzie była podpięta oryginalna sonda. i masz kontroler WBO oraz sygnał do deta do NBO correction

miki
Posts:14
Joined:Sat Dec 06, 2014 12:08 am

Re: Det 3 podłączenie.

Post by miki » Tue Dec 09, 2014 9:42 pm

Czy zawor ebc mac podlanczam pod pin 18 i ustawienia boost control?
Doczytalem z manuala ze tylko sterowanie boostem jest możliwe w full group?
Czyli przy polsekwencji zawor ebc jest bezużyteczny?

User avatar
Wuniek
Posts:115
Joined:Fri Aug 15, 2014 6:38 pm
Location:Warsaw

Re: Det 3 podłączenie.

Post by Wuniek » Wed Dec 10, 2014 10:35 am

"problemem" są ograniczenia sprzętowe DET3 czyli określona ilość wejsc wyjsc danego typu, w przypadku EBC wykorzystujesz jedno z wyjsc na wtryski do sterowania zaworem zostaje ci już tylko jedno więc paliwo musisz lać w full group podobnie z logowaniem WBO i map switchem

miki
Posts:14
Joined:Sat Dec 06, 2014 12:08 am

Re: Det 3 podłączenie.

Post by miki » Wed Dec 10, 2014 11:38 am

Rozumiem.
A tego problemu nie rozwiązuje jak mam det 3 wbudowanym map sensorem ?
Wtedy nie musze tracic jednego wyjscia na map sensor i czy wtedy moge go przeznaczyc na ebc ?

User avatar
Wuniek
Posts:115
Joined:Fri Aug 15, 2014 6:38 pm
Location:Warsaw

Re: Det 3 podłączenie.

Post by Wuniek » Wed Dec 10, 2014 2:06 pm

niestety nie, wersja z wbudowanym mapem jest wenątrz urzedzenia podlączona wejsciem mapa i nie można go wykorzystać w żadnym innym celu
pozatym do EBC potrzebne ci wyjscie PWM a nie wejscie analogowe DET

miki
Posts:14
Joined:Sat Dec 06, 2014 12:08 am

Re: Det 3 podłączenie.

Post by miki » Wed Dec 10, 2014 2:45 pm

Rozumiem.
A jaka lepsza opcja full group i możliwość sterowania zaworem mac, czy bank fire i mbc ?
Czy w full group idzie 2 x wiecej paliwa niz bank fire ?
Auto ma jeździć po ulicy.

Maciekx
Posts:22
Joined:Mon Sep 08, 2014 5:59 pm

Re: Det 3 podłączenie.

Post by Maciekx » Wed Dec 10, 2014 6:16 pm

Jest jeszcze opcja podłączenia EBC pod freq out.

miki
Posts:14
Joined:Sat Dec 06, 2014 12:08 am

Re: Det 3 podłączenie.

Post by miki » Wed Dec 10, 2014 9:55 pm

Czyli jest opcja.
I przy takim rozwiązaniu bank fire moze zostac , i ebc tez?

miki
Posts:14
Joined:Sat Dec 06, 2014 12:08 am

Re: Det 3 podłączenie.

Post by miki » Mon Dec 22, 2014 10:21 pm

Przy opcji bank fire czyli sterowanie wtryskiwaczami 2×2 i podlaczenie ebc pod freq out-potrzebuje jakis rezystor ?
Jaki bedzie odpowiedni?

miki
Posts:14
Joined:Sat Dec 06, 2014 12:08 am

Re: Det 3 podłączenie.

Post by miki » Sun Dec 28, 2014 12:01 pm

Znaczy tranzystor.
Jaki odpowiedni ?

User avatar
Wuniek
Posts:115
Joined:Fri Aug 15, 2014 6:38 pm
Location:Warsaw

Re: Det 3 podłączenie.

Post by Wuniek » Sun Dec 28, 2014 11:29 pm

boost_det3_freqOut.png
boost_det3_freqOut.png (11.57KiB)Viewed 5178 times
miki wrote:Znaczy tranzystor.
Jaki odpowiedni ?

miki
Posts:14
Joined:Sat Dec 06, 2014 12:08 am

Re: Det 3 podłączenie.

Post by miki » Wed Dec 31, 2014 6:17 pm

Dzieki za pomoc.

Zauważyłem że przy opcji bank fire nie można korzystać z zakładki boost control.
Jak skonfigurować sterowanie doladowaniem przy podłączonym zaworze mac?

Locked