Page 1 of 1

Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Thu Jan 21, 2016 3:21 am
by Dejw
Witam.
Mam problem z podłączeniem DET 3 gdyż czujnik położenia wału na wszystkich schematach wygląda tak, że:
28 (ECU) do 9 (Ignition in)
11 (ECU) do GND
otóż problem jest taki że to pin 11 jest Bipolar Ignition a pin 28 jest Bipolar Ignition inverted i wszystko by było w porządku lecz gdy zamienie 11 z 28 miejscami i to pin 28 dam do masy DET 3 wywala błędy zapłonu ( obroty skaczą - x obr - 0 - x obr - 0 .... itd) a w momencie gdy dam pin 28 w " powietrze " silnik chodzi poprawnie i chciał bym sie dowiedzieć czy tak ma być?? czy coś robię źle?

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Sun Jan 24, 2016 1:41 pm
by kris4cars
Czegoś nie rozumiem... Masujesz pin ecu? Z tego co wiem to:
-jeden z pinów czujnika położenia wału dajesz na masę
-zamiast czujnika podłączasz det
Oczywiście bipolar i inv.
Tak podłączone mam u siebie a mam trochę podobny system

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Mon Jan 25, 2016 6:01 pm
by Dejw
Nie pin ECU tylko czujnika ale na schemacie jest ze pin 28 idzie do det 3 na pin 9 a pin 11 czujnika do masy lecz normalnie to pin 11 daje sygnał dodatni a 28 inverted więc gdy dam pin 11 do 9 w det 3 a pin 28 do masy to det3 wariuje a gdy dam 28 w "powietrze" to det 3 działa dobrze. (pin 11 i 28 są przewodami czujnika idącymi do ori ECU lecz przeciętymi i do ecu idą przewody z det a z czujnika do det lecz zachowalem opis przewodów tak jak szły do ori ECU dlatego mówię o przewodach 11 i 28)

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Mon Jan 25, 2016 10:47 pm
by kris4cars
Spróbuj odwrócić kable od czujnika

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Tue Jan 26, 2016 2:20 am
by Dejw
Gdy podłącze tak jak na schemacie czyli 28 do 9 w det a 11 do masy to auto nie odpala wcale, a w funkcji scope widac ze to pin 11 ma zbocze narastające a 28 odwrócone. Nawet w dokumentacji pisze ze sygnał 28 to inverted względem sygnalu z pinu 11 więc to 11 powinna iść do 9 w ecumasterze i tak podłączam ale jak tylko dam 28 do masy to są problemy

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Mon Feb 01, 2016 7:51 am
by kris4cars
A co jest na scope w decie wtedy? Na początek det musi poprawnie widzieć co się dzieje a potem ćwiczenia z ECU.

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Tue Feb 02, 2016 5:01 pm
by Dejw
kris4cars wrote:A co jest na scope w decie wtedy? Na początek det musi poprawnie widzieć co się dzieje a potem ćwiczenia z ECU.
Scope na pinie 11 ECU widzi zbocze narastające a na pinie 28 opadające

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Sun Feb 07, 2016 2:10 pm
by Maciekx
Koledze Kris4cars chodziło o pozostawienie podłączenia det <--> ecu według schematu, a zamianę podłączenia czujnika, tj. przewód wypiąć z deta i zmasować, a obecnie zmasowany wpiąć do deta, żeby uzyskać poprawnie interpretowany sygnał.

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Wed Feb 24, 2016 11:46 am
by Dejw
Maciekx wrote:Koledze Kris4cars chodziło o pozostawienie podłączenia det <--> ecu według schematu, a zamianę podłączenia czujnika, tj. przewód wypiąć z deta i zmasować, a obecnie zmasowany wpiąć do deta, żeby uzyskać poprawnie interpretowany sygnał.
Wiem zrozumiałem i właśnie o to połączenie mi chodzi, gdy sygnał który idzie z czujnika podłączę jak na schemacie det wariuje a gdy odwróce piny z czujnika które idą do det lecz nie zmasuję wolnego przewodu wszystko jest ok. Czyli na schemacie jest że z czujnika pin który szedł do ecu na 28 podłączamy na pin 9 w det, a pin który szedł z czujnika do ecu na pin 11 dajemy do masy ( połączenie det <-->ecu podpinam tak jak na schemacie) u mnie wtedy det nie działa poprawnie i gdy zamienię przewód który szedł na pin 11 do ecu i dam go na pin 9 w det a pin który szedł do ecu na 28 zostawiam "w powietrzu" wszystko działa ok lecz gdy też go dam do masy to są problemy:/

Ps. i nawet w dokumentacji z ecu widać że na pin 11 ma być normalny sygnał a pin 28 jest oznaczony jako inverted więc czemu na schemacie to pin 28 ma być podłączony do pinu 9 w det?

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Thu Apr 14, 2016 9:04 pm
by Dejw
Dejw wrote:
Maciekx wrote:Koledze Kris4cars chodziło o pozostawienie podłączenia det <--> ecu według schematu, a zamianę podłączenia czujnika, tj. przewód wypiąć z deta i zmasować, a obecnie zmasowany wpiąć do deta, żeby uzyskać poprawnie interpretowany sygnał.
Wiem zrozumiałem i właśnie o to połączenie mi chodzi, gdy sygnał który idzie z czujnika podłączę jak na schemacie det wariuje a gdy odwróce piny z czujnika które idą do det lecz nie zmasuję wolnego przewodu wszystko jest ok. Czyli na schemacie jest że z czujnika pin który szedł do ecu na 28 podłączamy na pin 9 w det, a pin który szedł z czujnika do ecu na pin 11 dajemy do masy ( połączenie det <-->ecu podpinam tak jak na schemacie) u mnie wtedy det nie działa poprawnie i gdy zamienię przewód który szedł na pin 11 do ecu i dam go na pin 9 w det a pin który szedł do ecu na 28 zostawiam "w powietrzu" wszystko działa ok lecz gdy też go dam do masy to są problemy:/

Ps. i nawet w dokumentacji z ecu widać że na pin 11 ma być normalny sygnał a pin 28 jest oznaczony jako inverted więc czemu na schemacie to pin 28 ma być podłączony do pinu 9 w det?

Nikt nie umie mi pomóc?

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Fri Apr 15, 2016 7:25 am
by kris4cars
A czujnik masujesz do masy det-a czy gdzieś indziej?

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Fri Apr 15, 2016 4:37 pm
by Kisielisodd
Ja bym się nie dopatrywał tutaj jakiś problemów.

Być może na schemacie jest po prostu błąd, często schematy są robione z dokumentacji technicznej, a na nich ciężko jest określić polaryzacje czujnika. Skoro udało się podłączyć i działa, to trzeba tak zostawić.

Dokumentacje poprawimy.

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Mon Apr 18, 2016 10:51 pm
by Dejw
Kisielisodd wrote:Ja bym się nie dopatrywał tutaj jakiś problemów.

Być może na schemacie jest po prostu błąd, często schematy są robione z dokumentacji technicznej, a na nich ciężko jest określić polaryzacje czujnika. Skoro udało się podłączyć i działa, to trzeba tak zostawić.

Dokumentacje poprawimy.
ok ale inni np w seicento podłaczaja tak jak na schemacie i podobno działa.A ja nie mam obecnie żadnego pinu do masy z czujnika położenia wału czyli jeden przewód jest w "powietrzu". a podłaczałem i do masy skąd jest brane zasilanie do ecu i do masy na obudowie sterownika czyli do tzw. "budy". i obojętnie który pin dam do masy z czujnika położenia wału auto nie odpala:/

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Wed Nov 16, 2016 9:17 am
by Dejw
Problem rozwiązany. Winny był problem z ori ECU. Obecnie podłączone jak na schemacie i wszystko działa.

Re: Fiat 1.2 16V DET 3 Fuel Implant podłączenie

Posted: Thu Nov 17, 2016 12:38 pm
by głodny
To może naświetlisz co było problemem i jak go rozwiązałeś ? tak dla potomności