Page 1 of 1
problem z kątem wyprzedzenia zapłonu
Posted: Thu Jul 02, 2015 12:18 am
by luk-90
Witam, sprawa dotyczy FIT w fordzie, Silnik 2.0 zetec, komputer z wbudowanym modułem zapłonowym. ustawienia zapłonu jak na screenie. Chciałem rozpocząć zabawę z zapłonem i jakie było moje zdziwienie kiedy zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu o więcej niż 2 stopnie skutkuje brakiem iskry oraz pompy paliwa przy gwałtownym wciśnięciu gazu, wrzucenie luzu, i po kilku sekundach wraca pompa paliwa i zapłon. Zapłon zsynchronizowany, wszystko ok działa oprócz zapłonu. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać rozwiązania. Zastanawiam się czy ostateczne rozwiązanie tego to przebudowa instalacji na zewnętrzny moduł EDIS + FIT, wtedy komp tylko silniczek krokowy będzie obsługiwał i pompę paliwa? Będę wdzięczny za jakąkolwiek formę pomocy
Re: problem z kątem wyprzedzenia zapłonu
Posted: Mon Jul 06, 2015 1:16 pm
by Jadzwin
A dobrze podlaczyles czujnik ? W sensie polaryzacji
Re: problem z kątem wyprzedzenia zapłonu
Posted: Mon Jul 06, 2015 6:40 pm
by luk-90
Czujnik podłączony w taki sam sposób jak był podłączony w piggyback, schemat w załączniku, wydaje mi się, że dobrze. Piny od czujnika wału to 55 oraz 56. Po samych kolorach izolacji 56 to sygnał, a gdyby były zamienione to det by chyba nie odpalił? Na racingforum wspomniano, że komputer wykrywa to jako anomalię i wyłącza zapłon i pompę paliwa, nie za bardzo chce mi się w to wierzyć, jednak komputer forda stwarza mi problemy od samego początku piggyback, teraz jaja na FIT z zapłonem. Jest niereformowalny

Przerobię sobie wiązkę z powrotem na zewnętrzny EDIS tylko czy będę w stanie uzyskać od was jakąś bazową mapę zapłonu silnika wolnossącego 2.0 ?
Re: problem z kątem wyprzedzenia zapłonu
Posted: Tue Aug 11, 2015 5:39 pm
by luk-90
Zapomniałem napisac, że uporałem się z problemem. Trywialny problem, źle podłączyłem czujnik położenia wału, podpięcie według FIT zrobiło robotę, mój błąd, ale doszedłem do ładu