EMU w C20XE

Wszystko o EMU
Niko
Posts:20
Joined:Sun Jan 18, 2015 12:21 pm
EMU w C20XE

Post by Niko » Sun Jan 18, 2015 12:28 pm

Witam. Dopiero zaczynam swoją przygode z EMU+C20XE. W instrukcji ani też w google nie mogę znaleść jak tworzyć mapy VE. Czy mógł by ktoś trochę naświetlić ten temat ? Był bym wdzięczny.

User avatar
Kisielisodd
ECUMASTER TEAM
Posts:227
Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Kisielisodd » Mon Jan 19, 2015 12:04 pm

Mapę VE tworzy się na podstawie szerokopasmowego czujnika składu mieszanki. Wartość odczytuje się bezpośrednio ze wskazań sondy podłączonej do EMU bądź zewnętrznego kontrolera. Jest to najłatwiejsza mapa do wykonania, bo stosunek paliwa do powietrza jest mierzony dokładnie i czasie rzeczywistym. Zmieniając wartości na mapie można obserwować zmiany w składzie mieszanki. Tworzy się ją na hamowni, lub na drodze dobierając wartości tak, aby odpowiadały oczekiwanej wartości lambda w funkcji obciążenia i obrotów.

Niko
Posts:20
Joined:Sun Jan 18, 2015 12:21 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Niko » Tue Jan 20, 2015 1:20 am

Dzięki za info. Jak bym miał jeszcze jakiś problem będe pisał. Narazie jestem na etapie robienia nowej wiązki i wprowadzana wstępnych danych.

User avatar
Kisielisodd
ECUMASTER TEAM
Posts:227
Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Kisielisodd » Tue Jan 20, 2015 11:52 am

Silnik jest bardzo prosty do podłączenia i zmapowania. Sygnał z wieńca zębatego to 60-2 trigger tooth około 3 - 4 ząb a trigger angle 60.

Niko
Posts:20
Joined:Sun Jan 18, 2015 12:21 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Niko » Tue Jan 20, 2015 12:17 pm

Właśnie jest prosty i podatny na modyfikacje. Jedyne zmiany czujników jakie będa zrobione to map sensor z multec i IAT z simtec 56 no i MAF do kosza.

Niko
Posts:20
Joined:Sun Jan 18, 2015 12:21 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Niko » Sun Feb 01, 2015 3:10 pm

Niestety po podłączeniu cewek i wszystkiego do kupy mam problem. Posiadam silnik C20XE. Wszystko podłączone według schematów. Ale nie ma sygnału z czujnika położenia wałka i wału. Myślałem że coś jest nie podłączone ale zasilanie, masa i sygnał jest oczywiście podłączone tam gdzie trzeba. Raz udało mi sie wygenerować sygnał z czujnika położenia wału który wyglądał tak Image . A teraz przy kręceniu pojawia się tylko jedna kreska i nic pozatym... Ktoś może ma pomysł w czym tkwi problem ?
Last edited by Niko on Sun Feb 01, 2015 4:03 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts:1445
Joined:Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Jadzwin » Sun Feb 01, 2015 3:52 pm

Masz jako primary trigger ustawiony czujnik VR i wylaczony pullup ?
Sprawdz podlaczenie czujnika do EMU.

Niko
Posts:20
Joined:Sun Jan 18, 2015 12:21 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Niko » Sun Feb 01, 2015 4:08 pm

Tak jest jako czujnik VR i wyłączony pullup. Czujnik jest podłączyłem według schematu. I żaden z czujników nie generuje sygnału poza jednym przypadkiem. Poprawiłem foto jak czujnik działał przez chwile.

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts:1445
Joined:Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Jadzwin » Sun Feb 01, 2015 4:18 pm

Sygnal z walu wygladal tak jak trzeba.
Wiec problem jest albo w podlaczeniu czujnik (cos nie styka) albo w sposob w jaki obslugujesz oscyloskop emu.

Niko
Posts:20
Joined:Sun Jan 18, 2015 12:21 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Niko » Sun Feb 01, 2015 5:33 pm

Problem nie leży w obsłudze tylko w mylnie opisanych schematach. Udało mi się uzyskać sygnał z czujnika położenia wału. Problem jest jeszcze z czujnikiem położenia wałka. Jest on dobrze podłączony a sygnał z niego pojawił się tylko raz na kilka prób odpalenia. W C20XE m2.5 czujnik położenia wałka to czujnik halla o ile się nie myle ? Dołączam plik obrazu z oscyloskopu. Sygnał pojawia sie tylko raz a potem nic ... http://megawrzuta.pl/download/f13c58cc8 ... 6567e.html . Ten sygnał udało mi się wyłapać włączajać funcje scope. Przy 1 tooth nie ma wogóle sygnału.

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts:1445
Joined:Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Jadzwin » Mon Feb 02, 2015 11:42 am

Tak jest Hall i ma byc one tooth. W konfiguracji musi byc zalaczony pullup. Jesli nie ma sygnalu na oscyloskopie EMU to problem moze lezec w podlaczeniu czujnika, ewentualnie w jego zasilaniu

Niko
Posts:20
Joined:Sun Jan 18, 2015 12:21 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Niko » Tue Feb 03, 2015 11:40 am

Faktycznie problem był w nie włączonej funcji pullup. Udało mi się go odpalić przy first trigger tooth 9. Niestety zaraz gaśnie. Muszę też wykonać od nowa pomiary czujnika CLT.

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts:1445
Joined:Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Jadzwin » Tue Feb 03, 2015 6:01 pm

First trigger tooth 9, trigger angle 60

Jezeli gasnie to znaczy ze bledna jest dawka paliwa na mapie VE i/lub wzbogacenia.

Niko
Posts:20
Joined:Sun Jan 18, 2015 12:21 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Niko » Wed Feb 04, 2015 11:36 am

Udało się odpalić. Na początku dość mocno falował ale ruszyłem trochę zapłon i VE i uspokoił się prawie jak było w serii. Ogarnę wiązke na gotowo i będe próbował ruszyć z miejsca. Zastanawiałem się też jaki sposób obliczania dawki paliwa wybrać. Myślałem o Alpha-N with MAP multiaplication.

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts:1445
Joined:Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Jadzwin » Wed Feb 04, 2015 2:48 pm

Jezeli nie ma ITB i jakis hardcorowych walkow to zdecydowanie Speed Density

Niko
Posts:20
Joined:Sun Jan 18, 2015 12:21 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Niko » Sat Feb 07, 2015 1:25 pm

Udało się wszystko ożywić. Wałki już są 276 stopni. Na serii jakoś trzymał obroty bardzo delikatnie falując. Ale niestety tu mam z EMU problem bo odpala w miarę normalnie na ciepłym trzyma okolice 950obr i AFR 14,7 ale gdy tylko dodam gazu zaczyna dość mocno falować obrotami i potrafi nawet zgasnąć przy tym. Wolne obroty są sterowane zaworem obejsciowym 0 280 140 516 czyli tak jak w serii. Próbowałem wolne obroty ogarnać przez wycinanie zapłonów. Było lepiej ale gdy obroty spadały po dodaniu gazu zatrzymywały się na ok 3-4 sek na 1600 obr i dopiero potem spadały w okolice 950 obr. Dołączam filmik jak to wygląda https://www.youtube.com/watch?v=3613sSV ... e=youtu.be

Nie widzę w opcjach Outpouts możliwości podania sygnału do komputera pokładowego aby pokazywał jak w orginale spalanie. Trzeba podać sygnał bezpośrednio z wyjscia wtryskiwacza czy da się to jakoś innaczej rozwiązać ? Wyświetlacz MID Astra F

User avatar
Kisielisodd
ECUMASTER TEAM
Posts:227
Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Kisielisodd » Sat Feb 07, 2015 5:42 pm

Bez loga nie można ci pomóc :(

Niko
Posts:20
Joined:Sun Jan 18, 2015 12:21 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Niko » Sat Feb 07, 2015 6:03 pm

Zapisał mi się tylko log z RPM i MAP. Jakie parametry są potrzebne by stwierdzić co jest nie halo ? http://megawrzuta.pl/download/11078d225 ... 50db5.html

User avatar
astra vxr
Posts:148
Joined:Sun Dec 07, 2014 12:21 am
Location:peterborough uk

Re: EMU w C20XE

Post by astra vxr » Sat Feb 07, 2015 7:01 pm

nie uzyskać odłożył na 14,7 A / F na biegu jałowym oraz xe silnika jak to trochę bogatszy na biegu jałowym, a jeśli masz większe krzywki w nim będą chcieli trochę więcej paliwa

Przepraszam, jestem po angielsku, ale useing translater

kup dźwięki z niego zawór biegu jałowego Controll existing wzrok wystarczająco szybki
JSR .....uks fastest mk2 astra now with emu ecu !

Niko
Posts:20
Joined:Sun Jan 18, 2015 12:21 pm

Re: EMU w C20XE

Post by Niko » Sat Feb 07, 2015 7:16 pm

Ok will try to give him more fuel. I do not understand the last sentence. Talk in English. Something understand English but I support a translator.

Locked