PID wolne obroty, Knock sensory, wieniec wałka

Wszystko o EMU
Locked
nosmaster
Posts:1
Joined:Fri Apr 21, 2017 3:14 pm
PID wolne obroty, Knock sensory, wieniec wałka

Post by nosmaster » Sun Apr 23, 2017 2:16 pm

Cześć, kupiłem EMU Black, zamontowałem, odpaliłem, wstępnie wystroiłem, auto jeździ, odpala, ma jeszcze drobne bolączki do dopracowania, więc tak: pacjent to S8 d2 97r w manualnej skrzyni, EMU zamontowałem z tego względu, że auto nie miało mocy, chodziło jakby miało 250km mimo technicznego stanu 100% sprawnego, kompresja powyżej 14bar na każdym cyl i max różnica 0,4 bar między cylindrami, ciśnienie oleju przy 96C ok 750obr 2 bary, nowe sondy oryginalne, czyszczona przepływka, wymienione wszystkie cewki na nowe, wymieniony czujnik położenia wałka, wału i masa innych czujników mających wpływ na pracę silnika jednak nie przyniosło to żadnych zmian poza zmniejszeniem spalania po wymianie 2 sond lambda. Obecnie mam zebraną mapę VE do ok 70% obciążenia, dalej się trochę boję bo nie wiem co z zapłonem, nie wiem jak skonfigurować knock sensory, ogólnie to już na wolnych ciągle wali mi knock a podczas jazdy non stop się świeci nawet na overrunie więc pewnie jest zbyt czuło ustawione. Czy podczas strojenia zapłonu można polegać tylko na knock sensorach i programie czy lepiej zbudować jakiś prosty sprzęt na słuchawki? Druga sprawa to synchronizacja z wałkiem rozrządu, jaki typ wieńca mam wybrać? Kolejna sprawa to kalibracja czujnika IAT, po wpisaniu wartości temp i rezystancji nie tworzy mi się nic, mam ciągle IAT 0C, musiałem ręcznie powpisywać wartości na mapie mierząc temp oddzielnym przyrządem i w takim wypadku i tak nie da się tego skonfigurować bo 5V mam już chyba przy 5C czy jakoś tak. Kolejny problem to wolne obroty, mimo stałego AFR obroty falują i przy schodzeniu z obrotów silnik przydusza ale nie gaśnie i da się jakoś jeździć ale jak włączę PID to zaczyna się takie falowanie, że po czasie silnik gaśnie a o jakiejkolwiek jeździe można zapomnieć. Czy pomoże w tym wypadku zablokowanie wyprzedzenia zapłonu przy obrotach biegu jałowego? W ogóle co z tym zrobić? W oryginale jak wszystko działało dobrze zadusić ten silnik na wolnych obr to była sztuka, sterownik reagował bardzo szybko, chciałbym chociaz połowę tego :P. Borykam się też z wypadającym zapłonem, czy ktoś wie jaki czas ładowania cewki powinny mieć w oryginale oryginał to 058 905 105 beru ja mam nowe zamienniki magneti marelli i o ile wcześniej problem nie występował to teraz dość mocno zapłon wypada już pry AFR poniżej 14. Chyba ostatnia sprawa to po zmianie ECU słychać podczas jazdy iskry na cewkach w radiu, masy z wiązki oryginalnego ECU zasilanie tak samo, co można z tym zrobić? W załączniku mapa zapłonu i zdjęcie wieńca. Czy na takim zapłonie mogę jeździć bez strachu o knock? w oryginale przy WOT było nawet 27stopni wyprzedzenia przy 7tys rpm więc chyba jest bezpiecznie?
Attachments
zapłon.jpg
Mapa zapłonu
wieniec.jpg
Wieniec wałka rozrządu

Locked