Cewki Toyota/Denso

Wszystko o EMU
Locked
mlody1921
Posts:27
Joined:Fri Aug 15, 2014 1:31 pm
Location:S-rz/TBG
Cewki Toyota/Denso

Post by mlody1921 » Sat Feb 06, 2016 5:37 pm

Witam mam pytanie posiadam cewki Toyota/Lexus jak je podłączyć do emu ? To są cewki Aktywne ?

Silnik 2,0 16V czujnik na wale 36-1

Wcześniej miałem Pasywne w wastedspark to było tylko -+ i bajka :)

rozpiska pinów


[Pin 1] Earth / common ground: This grounds each coil to the body / earth, an electric connection to to the cam cover alone is not at all suggested.

[Pin 2] IGT / trigger: The signal wire to activate the firing of the coil, triggered directly from the ECU's ignition output. These can paired with another coil for a waste spark connection, for example using two ECU ignition outputs to run four coilpacks. See the next section for more on this subject.

[Pin 3] IGF / ignition feedback: Used by OEM ECU's to confirm the firing of the ignition coil. If a coil malfunctions the ECU will sense the lack of this fire confirmation and put itself into a fault / limp mode. This is not normally used at all with an aftermarket /stand-alone ECU and hence only three wires are used for each coil.

[Pin 4] Power (+) / ignition power: This is the main power supply for all of the coils, this power feed is activated when the key is turned to the "Ignition" position. The most common and suggested method of connection during a conversion on a four cylinder is to remove the power feed from the original single ignition coil and use it to power all four of the new coilpacks.
Attachments
coilpack-2nz-connection.jpg
EUNOS 30X 2.5Turbo .............295km/389NM................oczywiście dzięki EMU

kris4cars
Posts:26
Joined:Tue Jan 20, 2015 9:09 pm

Re: Cewki Toyota/Denso

Post by kris4cars » Mon Feb 08, 2016 7:55 am

Są to cewki od ionsense. Pierwszy pin to ground czyli masa, może być gdzieś z silnika, drugi pin to sterowanie, trzeci to ionsense i czwarty to +12. Jest to cewka z wbudowanym tranzystorem czyli aktywna.

mlody1921
Posts:27
Joined:Fri Aug 15, 2014 1:31 pm
Location:S-rz/TBG

Re: Cewki Toyota/Denso

Post by mlody1921 » Mon Feb 08, 2016 10:19 am

Czyli bajecznie 3 piny podłączam i bajka, dobrze rozumie podłączenie ?

koło36-1(lub 60-2)
Czyli silni 4 cylindrowy wastedspark (paliwo 1-2-2-1 zapłon 1-3-4-2 cewki aktywne w tym przypadku kolejność
-cekwa 1 cylindra do wyjscia zapłonoweko #1
-cewka 4cylinda do wyjcia zapłonowego #2
-cewka 3 cylindra do wyjscia #3
-cewka 2 cylindra do wyjścia #4




Czy ktoś używał tych cewek? warto ? mocne są mam takich 6 sztuk z wtyczkami za darmochę więc myśle skorzystać
EUNOS 30X 2.5Turbo .............295km/389NM................oczywiście dzięki EMU

kris4cars
Posts:26
Joined:Tue Jan 20, 2015 9:09 pm

Re: Cewki Toyota/Denso

Post by kris4cars » Tue Feb 09, 2016 1:23 pm

Akutlrat podłączenie w emu możesz zrobić dowolne. Ja osobiście podłączał bym 1 do 1. Potem w emu tylko ignition event ustawiasz i gotowe. Pamiętaj że musisz mieć 4 zdarzenia zapłonowe ale w parach ( 1 i 4 cyl oraz 2 i 3 cyl)

Locked