Ustawienia M50TU - ktoś zweryfikuje ?

Wszystko o EMU
Locked
szybki
Posts:5
Joined:Sun May 10, 2015 4:16 pm
Ustawienia M50TU - ktoś zweryfikuje ?

Post by szybki » Sat Sep 19, 2015 12:25 am

Cześć, pacjent M50 na pojedyńczym vanosie na instalacji Bosch. Mógłby ktoś zweryfikować ustawienia triggerów oraz ignition event, injector phase czy wygląda to OK ? :)

Na ori kompie znak OT na kole ze znakiem na bloku zgrywa się na 10stopniach sprawdzając lampą (dla pierwszego cylindra), na tych ustawieniach EMU jest tak samo jednak silnik trochę ospale wchodzi na obroty, jednak jak w mapie zapłonu dodamy ok 10 stopni co daje np ~18stopni na wolnych obrotach wówczas silnik pracuje lepiej na wolnych obrotach, lepiej wchodzi na obroty choć nie dokońca jestem pewien czy jest nadal odpowiednia kultura pracy silnika (jakby co jakiś wypadał zapłon na wolnyc obrotach) ale to być może jeszcze kwestia do strojenia. Dziękuje ślicznie.

Ustawienia:
Image

Jeśli chodzi o TDC to zdaje się,że wygląda to tak w M50TU bo koło różni się od M50NV
Image

Różnice między kołami M50NV a M50TU
Image

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts:1445
Joined:Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: Ustawienia M50TU - ktoś zweryfikuje ?

Post by Jadzwin » Sat Sep 19, 2015 11:35 pm

Jezeli pomiar kata wyprzedzenia zaplonu lampa zgadza sie z wartoscia z EMU tzn. ze jest ustawiony poprawnie.
Nt. na "wkrecanie sie" silnika ma wplyw nie tlko kat wyprzedzenia zaplonu ale rowniez mapa VE oraz mapy acceleration enrichment.

szybki
Posts:5
Joined:Sun May 10, 2015 4:16 pm

Re: Ustawienia M50TU - ktoś zweryfikuje ?

Post by szybki » Sat Sep 19, 2015 11:55 pm

Ok, dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście poustawiałem trochę tabelę VE i Acc enrichment i jest lepiej. To może jeszcze ktoś podpowie w co zajrzeć żeby przy zmianie biegów wyelimnować strzał w wydechu, domyślam się, że pewnie po odpuszczeniu gazu jeszcze przez chwilę podlewa paliwa i stąd te dopalanie banzyny w wydechu ? volty z tps pomierzyłem i wpisałem do emu. ;)

Locked