Page 1 of 1
Cewki Renault
Posted: Tue Sep 22, 2015 11:34 am
by GrzesiekK.
Witam,
Posiada ktoś może jakiekolwiek dane techniczne pojedynczych cewek stosowanych w Renault? (wszelkie 1.6 16V, 2.0 16V N/A i T np. Clio II RS, MEGANE RS i masa innych Renówek). Wg. katalogu BERU numer cewki to ZS052, Bosch 0 986 221 001. Obecnie jeszcze używam standardowej podwójnej cewki + przewody zapłonowe ale chciałbym się pozbyć tego wynalazku. Pojedyncze Bosche P65 nie mieszczą się na głowicy z racji budowy pokrywy rozrządu więc szukam jakiejś alternatywy.
Pozdrawiam
Grzesiek
Re: Cewki Renault
Posted: Tue Sep 29, 2015 8:01 pm
by Jadzwin
A to nie sa te cewki co seryjie sa laczone szeregowo w pary ? (np. w F4R)
Re: Cewki Renault
Posted: Tue Sep 29, 2015 10:43 pm
by GrzesiekK.
Jadzwin wrote:A to nie sa te cewki co seryjie sa laczone szeregowo w pary ? (np. w F4R)
Tak te.
Jakub coś więcej wiecie na temat tych cewek, jaką energię iskry mogą mieć ? Mam duże problemy z zapłonem i szukam pomysłu na rozwiązanie go. Bosche p65 nie wejdą ze względu na budowę pokrywy głowicy, COPy z VAGa też ;/
Re: Cewki Renault
Posted: Mon Oct 12, 2015 10:58 pm
by GrzesiekK.
Up....
Re: Cewki Renault
Posted: Tue Oct 13, 2015 8:07 am
by przema72
przy połączeniu dwóch cewek szeregowo , tak jak fabrycznie w pół sekwencji czasy ładowania wyglądają tak , moze w tym masz problem ?
v ms
6 = 12.5
7 = 12.5
8 = 12
9 = 11
10 = 9.6
11 = 8
12 = 7.2
13 = 6.6
14 = 6.3
15 = 5.8
16 = 5.2
17 = 4.8
Re: Cewki Renault
Posted: Tue Oct 13, 2015 8:42 am
by GrzesiekK.
Dzięki za odpowiedź. Te cewki rozważam jako alternatywę dla obecnego układu zapłonowego. Osprzęt WN mojego silnika to wersja z 2000r. więc podwójna cewka Beru ZS345 + przewody (może masz dla niej sprawdzone czasy ładowania, to typowa cewka z 2 litrowych Renówek po 2000r stosowana - obecnie ładuję ją ustawieniami dla Boscha 0 221 503 407 - "7A/58mJ"). Gdy pierwszy raz próbowałem sprawdzić jej możliwości było to jeszcze na seryjnym silniku z CR 11:1 i nie było problemy i z zapłonem zalanej na AFR 10,2 mieszanki aż do końca obrotomierza. Obecnie mam już w aucie docelowy silnika złożony na CR 13:1 + ITB i inne wynalazki. Pierwsze jazdy były na wtryskach 330cc ale bardzo szybko się okazało że są dużo za małe, generalnie 65%TPS+5000rpm i miałem DC wtrysków na poziomie 98% i AFR 13,2 od tego miejsca więc noga z gazu, wpadła druga listwa w staged injection lejąca od czoła w trąbki ITB na brązowym Boschu z Saaba czyli 360-370cc (różnie źródła podają) i większy 4barowy regulator - efekt od 7000rpm@100%TPS jeśli naleję paliwa na AFR niższy niż 13 rwie zapłon na wszystkich cylindrach , zachowuje się jak na soft rev limiterze tyle że ten mam na 8000rpm a w logu czysto co do cięcia zapłonu z jakichkolwiek przyczyn

Re: Cewki Renault
Posted: Tue Oct 13, 2015 8:57 am
by przema72
ogolnie to czasy ładowania mierzyłem oscyloskopem , sa dość długie , wiec spokojnie można by te cewki podłączyć w full sekwencji
na doładowaniu 1bar nie było problemów z zapłonem , jak jeszcze masz mozliwosc to moze cewki z motocykla , napewno gabarytowa dużo mniejsze od p65
Re: Cewki Renault
Posted: Tue Oct 13, 2015 9:13 am
by GrzesiekK.
Dla połączenie ich w full sekwencji o ile im czasy ładowania skrócić ? Motocyklowe Denso jest właśnie szansa że się zmieszczą, ale chyba najpierw zabiorę z ojca Laguny te pojedyncze Renówkowe i zobaczę ile jestem w stanie z nich wydusić.
Re: Cewki Renault
Posted: Wed Oct 14, 2015 2:18 pm
by przema72
ciężko powiedzieć bez oscyloskopu , jakieś 1/3 czasu powinno byc ok
Re: Cewki Renault
Posted: Wed Oct 14, 2015 7:06 pm
by GrzesiekK.
przema72 wrote:ciężko powiedzieć bez oscyloskopu , jakieś 1/3 czasu powinno byc ok
Dobra inaczej, jakim prądem powinny być ładowane to sobie to zmierzę, masz może jakąś notkę techniczną do tych cewek?
Mały update - Renówkowe cewki BERU nie dają rady w moim wynalazku
