Page 1 of 1
Dwell time error
Posted: Thu Oct 22, 2015 4:00 pm
by GrzesiekK.
Z czym to się je

Jak interpretować ? Może ktoś ma doświadczenie ?
Pozdrawiam
Grzesiek
Re: Dwell time error
Posted: Thu Oct 22, 2015 6:06 pm
by przema72
dwell time jest liczone z wyprzedzeniem , czyli emu chcąc wyzwolić zapłon na np 10st , musi odpowiednio wcześniej załączyć cewkę , tak aby w momencie zapłonu dwell time sie zgadzał , robiąc dwell time zawsze stały , zapłon mógłby nie zawsze wypadać w odpowiednim kącie , wiec kąt zapłonu ma priorytet nad czasem ładowania
oczywiście wał silnika ma nierówną prace i zmienne prędkości obrotowe , dwel error to po prostu odchyłka czasu w jakim nastąpiło naładowanie cewki od czasu docelowego
jak to interpretować , jak masz silnik który ma tendencje do bardzo nierównej pracy , a czas ładowania cewek jest długi , to można sobie podejrzeć jakie odchyłki rejestruje emu , jeśli sa zbyt duże to potrzeba szybszych cewek
Re: Dwell time error
Posted: Thu Oct 22, 2015 7:27 pm
by GrzesiekK.
przema72 wrote:dwell time jest liczone z wyprzedzeniem , czyli emu chcąc wyzwolić zapłon na np 10st , musi odpowiednio wcześniej załączyć cewkę , tak aby w momencie zapłonu dwell time sie zgadzał , robiąc dwell time zawsze stały , zapłon mógłby nie zawsze wypadać w odpowiednim kącie , wiec kąt zapłonu ma priorytet nad czasem ładowania
oczywiście wał silnika ma nierówną prace i zmienne prędkości obrotowe , dwel error to po prostu odchyłka czasu w jakim nastąpiło naładowanie cewki od czasu docelowego
jak to interpretować , jak masz silnik który ma tendencje do bardzo nierównej pracy , a czas ładowania cewek jest długi , to można sobie podejrzeć jakie odchyłki rejestruje emu , jeśli sa zbyt duże to potrzeba szybszych cewek
Dokładnie zaobserwowałem to co napisałeś stąd też moje pytanie. Jak pamiętasz toczę wojnę z zapłonem w moim N/A. Miałem założone cewki z Renault Megane RS spięte szeregowo i paliłem półsekwencją zapłon, efekt Dwell error nawet na poziomie -1,5ms

więc potrafiło wypaść nawet 25% czasu ładowania cewki, jak się zachowywało auto w związku z tym nie muszę pisać. W tej chwili mam drugi układ zapłonowy na aucie oparty na pojedynczych cewkach aktywnych z LS7/LS9, zapłon nadal w półsekwencji, czasy ładowania ~3,4ms i dwell error +/-0,05ms i w końcu pracuje to jak należy, pomijam już iskrę jaką walą te cewy.
Re: Dwell time error
Posted: Mon Nov 23, 2015 11:27 pm
by Jadzwin
Taki duzy blad w czasie ladowania cewek jest podjerzany. Nigdy nie mielismy problemow z takimi cewkami jak uzywales wczesniej