Pomysł na... turbo+noPB+LPG
Posted: Sun Dec 20, 2015 1:31 am
Niech będzie sobie uturbiony na->t silnik z zasilaniem benzynowym i gazowym.
Niech układ paliwowy noPB ma wtryski wydajności x
Niech układ paliwowy LPG ma wtyski wydajności y
Niech turbo będzie duże
i będzie w stanie dmuchnąć tak, że potrzeba paliwa >x oraz >y, ale <x+y
Teraz:
Zestaw I map jest zestrojony na <max wydolność układu benzynowego.
Zestaw II map jest zestrojony na... <max wydolność obu układów.
Przełączanie map: w ten sposób na II mapy można przejść dopiero po przełączeniu na gaz ale nie następuje ono samoistnie, i jeżeli z jakiegokolwiek powodu wrócimy na benzynę następuje powrót do I map i ew. przełączenie na II mapy wymaga świadomej decyzji.
Teraz istota pomysłu: w II zestawie map, a więc podczas pracy zasadniczo na LPG wykorzystujemy staged injection, gdzie drugim zestawem wtryskiwaczy są wtryski benzynowe podłączone tak: A więc w przypadku pracy w sekwencji na benzynie pracują normalnie dzięki diodom, w przypadku pracy na LPG komp gazowy odcina je od wyjść inj 1-6 i przez diody są sterowane z wyjścia staged injection
Czy ten pomysł ma ręce i nogi, rozum i godność człowieka?
Widzę pewne ryzyko w przypadku kończenia się gazu na pełnym bucie, gdzie komp gazowy zacznie wracać na benzynę, ale przyjmuję że ustawiamy stosunkowo wysokie minimalne ciśnienie powrotu na benzynę + wyłącz przy pierwszym, tak że w przypadku gdy zacznie brakować gazu wracamy do I zestawu map.
Podstawowe pytanie: czy wtryski podłączone przez diody będą działać prawidłowo?
Niech układ paliwowy noPB ma wtryski wydajności x
Niech układ paliwowy LPG ma wtyski wydajności y
Niech turbo będzie duże

Teraz:
Zestaw I map jest zestrojony na <max wydolność układu benzynowego.
Zestaw II map jest zestrojony na... <max wydolność obu układów.
Przełączanie map: w ten sposób na II mapy można przejść dopiero po przełączeniu na gaz ale nie następuje ono samoistnie, i jeżeli z jakiegokolwiek powodu wrócimy na benzynę następuje powrót do I map i ew. przełączenie na II mapy wymaga świadomej decyzji.
Teraz istota pomysłu: w II zestawie map, a więc podczas pracy zasadniczo na LPG wykorzystujemy staged injection, gdzie drugim zestawem wtryskiwaczy są wtryski benzynowe podłączone tak: A więc w przypadku pracy w sekwencji na benzynie pracują normalnie dzięki diodom, w przypadku pracy na LPG komp gazowy odcina je od wyjść inj 1-6 i przez diody są sterowane z wyjścia staged injection
Czy ten pomysł ma ręce i nogi, rozum i godność człowieka?

Podstawowe pytanie: czy wtryski podłączone przez diody będą działać prawidłowo?