K24/K20 EMUMASTER MAZDA RX8
Posted: Tue Oct 25, 2016 5:57 pm
Witam
Posiadam Mazdę RX8 z silnikiem K24/K20 strojoną na EMU przez Przema72 z którym mam szczątkowy kontakt ( wyjechał do Norwegii )
W ostatnim czasie wymieniłem przepustnicę z K20 na K24 ( w/g Przema obie obsłużą mój motor ) gdyż po odpaleniu nie miałem reakcji na gaz i przy tym zapalał się chceck DSC na desce. Auto odpalało normalnie ale nie reagowało na gaz. Po wymianie przepustnicy na taką z K24 auto ciągle zalewa i praktycznie nie mogę odpalić kontrola trakcji się nie pali. Sytuacja jest o tyle dziwna iż auto odpala praktycznie tylko po wykręceniu i wysuszeniu i przeczyszczeniu świec zapłonowych NGK ( świece są nowe ). Mocno czuć paliwo z powietrzu a gdy auto już odpali z wydechu lecą fireballe. Silnik kręci się do około 6.6k i włącza się odcięcie zapłonu, przy około 4krpm wydech puszcza bąka i falują obroty, po zgaszeniu silnika i ponownej próbie odpalenia rozrusznik kręci jak szalony, silnik nie odpala...
Wcześniej kręciło się na ~8.700k rpm, VTEC podczas jazdy włączał się na 4900k rpm. Auto stoi obecnie 3 tydzień u mechanika dziś po odpaleniu udało mi się zgrać LOG z EMU. Czy ktoś ze specjalistów może rzucić okiem na ten wykres i powiedzieć mi co jest nie tak ? Wcześniejsza przepustnica od K20 miała podłączony do niej przewód, który wędrował bezpośrednio do EMU ( wyglądało jak podciśnienie ) obecna przepustnica ten przewód ma podłączony z EMU do koletora ssącego gdyż nie było miejsca by wpiąć go tak samo jak w przepust od K20
Posiadam Mazdę RX8 z silnikiem K24/K20 strojoną na EMU przez Przema72 z którym mam szczątkowy kontakt ( wyjechał do Norwegii )
W ostatnim czasie wymieniłem przepustnicę z K20 na K24 ( w/g Przema obie obsłużą mój motor ) gdyż po odpaleniu nie miałem reakcji na gaz i przy tym zapalał się chceck DSC na desce. Auto odpalało normalnie ale nie reagowało na gaz. Po wymianie przepustnicy na taką z K24 auto ciągle zalewa i praktycznie nie mogę odpalić kontrola trakcji się nie pali. Sytuacja jest o tyle dziwna iż auto odpala praktycznie tylko po wykręceniu i wysuszeniu i przeczyszczeniu świec zapłonowych NGK ( świece są nowe ). Mocno czuć paliwo z powietrzu a gdy auto już odpali z wydechu lecą fireballe. Silnik kręci się do około 6.6k i włącza się odcięcie zapłonu, przy około 4krpm wydech puszcza bąka i falują obroty, po zgaszeniu silnika i ponownej próbie odpalenia rozrusznik kręci jak szalony, silnik nie odpala...
Wcześniej kręciło się na ~8.700k rpm, VTEC podczas jazdy włączał się na 4900k rpm. Auto stoi obecnie 3 tydzień u mechanika dziś po odpaleniu udało mi się zgrać LOG z EMU. Czy ktoś ze specjalistów może rzucić okiem na ten wykres i powiedzieć mi co jest nie tak ? Wcześniejsza przepustnica od K20 miała podłączony do niej przewód, który wędrował bezpośrednio do EMU ( wyglądało jak podciśnienie ) obecna przepustnica ten przewód ma podłączony z EMU do koletora ssącego gdyż nie było miejsca by wpiąć go tak samo jak w przepust od K20