Zabezpieczenie akumulatora , sterowanie głównym przekaźnikie

Wszystko o EMU
Locked
jabkowski
Posts:2
Joined:Sun Dec 14, 2014 3:57 pm
Zabezpieczenie akumulatora , sterowanie głównym przekaźnikie

Post by jabkowski » Sun Dec 14, 2014 4:09 pm

Witam

Chciałem zapytać o pewną funkcjonalność która zawarta jest w sofcie do ECU. Mianowicie chodzi mi o wykorzystanie Parameter output do zabezpieczenia akumulatora przed przeładowaniem lub za niskim napięciem. W samym parametrze "battery(mV)" ustawie sobie warunek aby na wyjściu wysterować masę dla np. zakresu napięcia od 11 do 14V na zasilaniu. Masa ma znikać jak napięcie będzie poniżej lub powyżej tych wartości. Ta masa jest podłączona do sterowania głównego przekaźnika dającego zasilanie na zapłon pompę paliwa i tak dalej. Problem mój jest taki, że podczas "kręcenia" rozrusznikiem na sekundę dwie może pojawić się stań niższego napięcia niż 11V a ja nadal chciał bym aby przez te dwie sekundy podtrzymywał tą masę na wyjściu. Istnieje możliwość ustawienia tego w parametrze Cycling ? Bo tak na prawdę nie do końca rozumiem do czego to służy.

z góry dziękuje za odpowiedzi :)

User avatar
Wuniek
Posts:115
Joined:Fri Aug 15, 2014 6:38 pm
Location:Warsaw

Re: Zabezpieczenie akumulatora , sterowanie głównym przekaźn

Post by Wuniek » Sun Dec 14, 2014 5:09 pm

Cycling służy do ustawienia przerywania, czyli dla przykładu jeżeli dla zadanych parametrów jest prawda wyjście jest załączane i teraz jeżeli wyjście podpięte jest pod kontrolkę możesz tym parametrem ustawić sobie miganie tej kontrolki według zadanego czasu (ile ma być załączony i ile ma trwać przerwa) ja używam tego do sterowania zaworem pochłaniacza par paliwa. W twoim przypadku jako dodatkowy parametr ustawił bym RPM mniejsze od 600obr czyli jeżeli napięcie spadnie poniżej 11V a obroty są mniejsze niż 600 to przekaźnik nie jest rozłączany ale jeżeli auto już chodzi obroty są powyżej 600 a napięcie poniżej 11V wtedy przekaźnik jest rozłączany.

pozdr.

jabkowski
Posts:2
Joined:Sun Dec 14, 2014 3:57 pm

Re: Zabezpieczenie akumulatora , sterowanie głównym przekaźn

Post by jabkowski » Tue Dec 16, 2014 11:55 am

Dzięki za info :)

Już sobie wykminiłem warunek z obrotami i powinno być ok.

Locked