give it a little more fuel are you on standard cams ?
what settings have you got for the idle controll valve ?
EMU w C20XE
JSR .....uks fastest mk2 astra now with emu ecu !
Re: EMU w C20XE
yes with them cams it will need a little bit more fuel
from memory the valve runs at 100 HZ. and closes at 25< but it has been a long time time i used one of them valves ( so dont hold me to it
)
and with bigger cams there a pain in the butt even on the original ecu with big cams they were a pain to get right we gave up useing idle control valves a long time ago with vauxhall engines
its just a matter of finding the sweet spot on the settings and by the video your not far off as it will catch it and stop it from stalling
have you got the switch type tps ?
from memory the valve runs at 100 HZ. and closes at 25< but it has been a long time time i used one of them valves ( so dont hold me to it

and with bigger cams there a pain in the butt even on the original ecu with big cams they were a pain to get right we gave up useing idle control valves a long time ago with vauxhall engines
its just a matter of finding the sweet spot on the settings and by the video your not far off as it will catch it and stop it from stalling
have you got the switch type tps ?
JSR .....uks fastest mk2 astra now with emu ecu !
Re: EMU w C20XE
I have thorlle M2.8 potentiometer. The original driver, the speed can not be equal. Rpm before the addition of gas is good. With the settings I will try to. Because without a stable rpm can not go and make maps. Re-firing is very annoying.
Tomorrow I will try to continue. write effects

- Kisielisodd
- ECUMASTER TEAM
- Posts:227
- Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm
Re: EMU w C20XE
astra vxr wrote:nie uzyskać odłożył na 14,7 A / F na biegu jałowym oraz xe silnika jak to trochę bogatszy na biegu jałowym, a jeśli masz większe krzywki w nim będą chcieli trochę więcej paliwa
Przepraszam, jestem po angielsku, ale useing translater
kup dźwięki z niego zawór biegu jałowego Controll existing wzrok wystarczająco szybki
Please don't use translator, because technical translation have no sens at all to us

( kup dźwięki z niego zawór biegu jałowego Controll existing wzrok wystarczająco szybki
was translated to: buy sound from it idle valve Controll existing sight enough .... literally !!)
I think You thought that speed of idle valve isin't fast enough)
Re: EMU w C20XE
Obroty zrobione za pomocą DC error corection. Nie spadają jak wczesniej. To już pozostaje mi tylko jeździć i dostroić to wszystko. Na wstępnych ustawieniach jeździ całkiem przyzwoicie ale przy jeździe ze stałą prędkościa troche za dużo leje. Ale to już ogarnę sobie.
RPM taken with the DC error cor. Do not fall yesterday. I was only setup. First setup is nice. As travels at a constant speed is too much fuel. I slowly work for setup. Thank you for your help.
RPM taken with the DC error cor. Do not fall yesterday. I was only setup. First setup is nice. As travels at a constant speed is too much fuel. I slowly work for setup. Thank you for your help.
Re: EMU w C20XE
Jaki silnik krokowy można by zastosować zamiast tego zaworu obejściowego ( 0 280 140 516 ) jakoś już dłuższy czas nie moge ustawić ich tak by były jak w IDLE ref table za każdym razem gdy go rozgrzeje są inne i musze sam ręcznie je korygować.
Edit. Problem ogarnięty.
Takie małe pytanie. Jak się tworzy DC VE correction ?
Edit. Problem ogarnięty.
Takie małe pytanie. Jak się tworzy DC VE correction ?
Re: EMU w C20XE
Takie małe pytanie mam co to jest ta wartość WBO RI ? Co ma to wspólnego z tym że akurat w tym momencie pojawia się check engine ?
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... adc45e0f6c
I jeszcze drugie pytanie w czasie jazdy ze stałą prędkością np 90km/h i 2100obr mimo prawidłowego składu mieszanki czuć delikatne szarpnięcia silnikiem ? Co może być nie halo ? Jakie logi mogą być potrzebne by to zdiagnozować ? W dodatku w przeciągu ostatnich 2 tygodni z 3-4 razy wyrzuciło mi błąd sondy lambda mimo iż działa.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... adc45e0f6c
I jeszcze drugie pytanie w czasie jazdy ze stałą prędkością np 90km/h i 2100obr mimo prawidłowego składu mieszanki czuć delikatne szarpnięcia silnikiem ? Co może być nie halo ? Jakie logi mogą być potrzebne by to zdiagnozować ? W dodatku w przeciągu ostatnich 2 tygodni z 3-4 razy wyrzuciło mi błąd sondy lambda mimo iż działa.