Kalibracja CLT, IAT - Ford
Witam,
Wczoraj próbowałem kalibrować czujniki IAT oraz CLT Forda Sierry oraz Mondeo (stare silniki Pinto, Zetec). Niestety, soft wyświetlił komunikat o nieprawidłowych danych. Co ciekawe, dla takich samych wartości oporów przeprowadzałem kalibrację w DET3 FIT i nie było z tym żadnych problemów.
Wartości które wykorzystywałem:
0 'C - 97200 Ohm
37'C - 19000 Ohm
100 'C - 2180 Ohm
Czy wartości oporów są za duże? Zastanawiałem się nad dołożeniem równolegle opornika, ale dla wartości oporu zastępczego przy oporniku 10 kOhm EMU również odmówiło współpracy.
Z góry dzięki za pomoc.
Wczoraj próbowałem kalibrować czujniki IAT oraz CLT Forda Sierry oraz Mondeo (stare silniki Pinto, Zetec). Niestety, soft wyświetlił komunikat o nieprawidłowych danych. Co ciekawe, dla takich samych wartości oporów przeprowadzałem kalibrację w DET3 FIT i nie było z tym żadnych problemów.
Wartości które wykorzystywałem:
0 'C - 97200 Ohm
37'C - 19000 Ohm
100 'C - 2180 Ohm
Czy wartości oporów są za duże? Zastanawiałem się nad dołożeniem równolegle opornika, ale dla wartości oporu zastępczego przy oporniku 10 kOhm EMU również odmówiło współpracy.
Z góry dzięki za pomoc.
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
musisz wymienić czujniki na jakieś bardziej typowe typowy , te mają za dużą rezystancje i emu będzie wywalać błąd , bo myśli ze czujnik jest odłączony , w det3 nie było problemu ponieważ on nie sprawdzał wejścia
ewentualnie czujniki musisz przepiać do wejść analogowych i podciągnąć te wejścia dużo większa rezystancji zeby napiecie nie było tak duze na rozgrzanym aucie , w ustawieniach CLT i IAT mozna zdefiniowac inne wejscia niz fabryczne
ewentualnie czujniki musisz przepiać do wejść analogowych i podciągnąć te wejścia dużo większa rezystancji zeby napiecie nie było tak duze na rozgrzanym aucie , w ustawieniach CLT i IAT mozna zdefiniowac inne wejscia niz fabryczne
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
To akurat nie wchodzi w grę, nie będę przy każdym fordzie kombinować nad przerabianiem gwintów.przema72 wrote:musisz wymienić czujniki na jakieś bardziej typowe typowy , te mają za dużą rezystancje i emu będzie wywalać błąd , bo myśli ze czujnik jest odłączony , w det3 nie było problemu ponieważ on nie sprawdzał wejścia
ewentualnie czujniki musisz przepiać do wejść analogowych i podciągnąć te wejścia dużo większa rezystancji zeby napiecie nie było tak duze na rozgrzanym aucie , w ustawieniach CLT i IAT mozna zdefiniowac inne wejscia niz fabryczne
Chodziło mi raczej o dobór opornika do równoległego podpięcia, bo mimo znacznego zmniejszenia oporów - nadal EMU nie chce tworzyć charakterystyk.
Pozdro
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
ale problem jest tylko w tworzeniu harakterystyki ? , ja miałem problem z błedem czujnika
jesli tak to wykorzystaj dwa analogowe wejscia , i tam zrób inny Rx
jesli tak to wykorzystaj dwa analogowe wejscia , i tam zrób inny Rx
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
A nie masz przypadkiem orginalnej tej charakterystyki.
Mysle ze jest to do wygenerowania...
Mysle ze jest to do wygenerowania...
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Jakiś przykładowy silnik gdzie to występowało?
Przykładowo dla n9c silnika czujnik CLT i IAT mają identyczną charakterystykę:
0 stopni: 88k - 102k ohm
20 stopni: 35-40k ohm
40 stopni: 15-17k ohm
60 stopni: 7100-8k ohm
80 stopni: 3-4,5k ohm
Przykładowo dla n9c silnika czujnik CLT i IAT mają identyczną charakterystykę:
0 stopni: 88k - 102k ohm
20 stopni: 35-40k ohm
40 stopni: 15-17k ohm
60 stopni: 7100-8k ohm
80 stopni: 3-4,5k ohm
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Charakterystyki są takie same dla silników serii pinto, dohc 8v, zetec. Przynajmniej te podawane w serwisówkach. To co ja podałem, to wynik pomiarów rzeczywistych.Maciekx wrote:Jakiś przykładowy silnik gdzie to występowało?
Przykładowo dla n9c silnika czujnik CLT i IAT mają identyczną charakterystykę:
0 stopni: 88k - 102k ohm
20 stopni: 35-40k ohm
40 stopni: 15-17k ohm
60 stopni: 7100-8k ohm
80 stopni: 3-4,5k ohm
To jest właśnie taka charakterystyka, jak podana przez Maciekx. To podają serwisówki i autodata. Podane przeze mnie wyniki to test w lodzie, wrzątku i wodzie o temperaturze zmierzonej termometrem medycznym.Jadzwin wrote:A nie masz przypadkiem orginalnej tej charakterystyki.
Mysle ze jest to do wygenerowania...
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Straszny rozrzut...
Nie ma jakis sprawdzonych danych z uwzglednieniem wartosci ujemnych temperatur ?
Nie ma jakis sprawdzonych danych z uwzglednieniem wartosci ujemnych temperatur ?
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Szukałem, na stronach microsquirta i megasquirta znalazłem tylko info, że w m.in. Mustangach charakterystyki tych czujników były identyczne.Jadzwin wrote:Straszny rozrzut...
Nie ma jakis sprawdzonych danych z uwzglednieniem wartosci ujemnych temperatur ?
Jeden z wątków:
http://www.diyautotune.com/tech_article ... ng_5_0.htm
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Jakub, do jakiej ujemnej wartości sprawdzić czujnik, aby udało się skalibrować? Jutro mogę zrobić test z zamrażalnikiem, bo na mrozy na podwórku będę musiał jeszcze długo poczekać...
- Kisielisodd
- ECUMASTER TEAM
- Posts:227
- Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
-40 nie zabije czujnika ale ciężko będzie znaleźć taką temperaturę. 

Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Załatwiamy suchy lód. Inwestujemy w naukę. Info wkrótce.
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Brak dostępności suchego lodu w moim mieście, przeprowadziłem dodatkowo test na płynie chłodzącym G11, temp. wrzenia 110'C.
Przy 110 'C wyszło 1576 Ohm.
Dla wklepanych oporów przy 0, 100 i 110 'C uzyskałem wykres kalibracji:

Przy temperaturach 37, 100 i 110 'C uzyskałem:

Niestety, nie udaje się stworzyć wykresu dla 0, 37 i 110'C.
Waszym zdaniem, który z powyższych wykresów lepiej odwzoruje rzeczywistość? Różnice dla temperatur "pokojowych" są bardzo duże. Czy jest możliwość ręcznej aproksymacji tego napięcia jakąś funkcją w oparciu o przeprowadzone pomiary?
Przy 110 'C wyszło 1576 Ohm.
Dla wklepanych oporów przy 0, 100 i 110 'C uzyskałem wykres kalibracji:

Przy temperaturach 37, 100 i 110 'C uzyskałem:

Niestety, nie udaje się stworzyć wykresu dla 0, 37 i 110'C.
Waszym zdaniem, który z powyższych wykresów lepiej odwzoruje rzeczywistość? Różnice dla temperatur "pokojowych" są bardzo duże. Czy jest możliwość ręcznej aproksymacji tego napięcia jakąś funkcją w oparciu o przeprowadzone pomiary?
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
http://www.useasydocs.com/theory/ntc.htm
Korzystając z kalkulatora znajdującego się pod tym adresem jestem w stanie uzyskać wartości pokrywające się z pomiarami. Jeśli znałbym wartość rezystora Rx w EMU, to może mógłbym ręcznie zadać krzywą napięcia vs temperatura?
Kuba, co myślisz o tym pomyśle? Jesteś w stanie udostępnić tą wartość, czy zmierzyć ją tak jak przy kalibracji det3?
Korzystając z kalkulatora znajdującego się pod tym adresem jestem w stanie uzyskać wartości pokrywające się z pomiarami. Jeśli znałbym wartość rezystora Rx w EMU, to może mógłbym ręcznie zadać krzywą napięcia vs temperatura?
Kuba, co myślisz o tym pomyśle? Jesteś w stanie udostępnić tą wartość, czy zmierzyć ją tak jak przy kalibracji det3?

Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Wartosc Rx w EMU to 2200 Ohmow
W przypadku tego czujnika przydaloby sie wiecej, ale sproboj wygenerowac
W przypadku tego czujnika przydaloby sie wiecej, ale sproboj wygenerowac
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Udało sie z tymi czujnikami forda ?
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Tak, wszystko działa, aczkolwiek wymagało zmiany rezystorów kalibracyjnych.Huragan wrote:Udało sie z tymi czujnikami forda ?
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Ma ktoś charakterystykę do czujników o numerach 0 280 130 060 i 0280 130 037 ??
Akurat to vag ale nie mogę znaleźć charakterystyk.
Akurat to vag ale nie mogę znaleźć charakterystyk.
-
- Posts:1
- Joined:Sat Aug 16, 2014 5:38 pm
Re: Kalibracja CLT, IAT - Ford
Napiszcie coś więcej o czujnikach Forda, ponieważ mam ten sam problem i nie wiem jak go rozwiązać.
Kuba czy będzie możliwość wpisania tych wartości fabrycznych i wygenerowania krzywych dla czujników Forda bez błędów i przeróbek instalacji?
Kuba czy będzie możliwość wpisania tych wartości fabrycznych i wygenerowania krzywych dla czujników Forda bez błędów i przeróbek instalacji?