Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Czy ktoś mógł by sprawdzić na tym logu http://dobrzann.leszko.pl/pliki/20150325_0647.emulog, co się dzieje z VSS, bo tak jak już pisałem wcześniej na racingforum.pl w poprzednich wersjach chyba poniżej 1.100 prędkość była wyliczana poprawnie a teraz dzieją się taki głupoty że częstotliwość impulsów VSS strasznie skacze. Sprawdzałem już kontaktron w liczniku oraz wszystkie połączenia, od strony instalacji wszystko jest ok.
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Zauważyłem że od wersji 1.114 i 1.115 zacina mi się czasem wskaźnik od AFR. Pomaga ponowne podłączenie EMU do komputera.
-
- Posts:1
- Joined:Sat Apr 25, 2015 6:08 pm
- Location:Germany, NRW
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Przydała by się funkcja (tylko DBW) częściowego uchylenia przepustnicy w trakcie hamowania silnikiem, miało by to na celu pozbawienie się zaworu obejściowego (tzw. Blow-off)
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Możesz użyć ALS i tam uchylić przepustnicę DBW, i tak ustawić mapy żeby nie dolewało paliwa.Rafaelos103 wrote:Przydała by się funkcja (tylko DBW) częściowego uchylenia przepustnicy w trakcie hamowania silnikiem, miało by to na celu pozbawienie się zaworu obejściowego (tzw. Blow-off)
BMW e30 M50B25 +turbo
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
ciekawy pomysl
-
- Posts:1
- Joined:Tue May 26, 2015 8:54 am
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Czy jest szansa aby osie wszystkich tabel były definiowane w/g własnej potrzeby spośród np. logowanych wielkości, rzeczywistych i wirtualnych, obliczanych, tych które są używane? Ponadto liczba kolumn/wierszy ,wraz z ich wartościami. Dobrze by było móc zmieniać nazwy, zakresy, kolory min,mid,max. Przykładowo chcę lecieć po przepływomierzu, albo inny przykład sterować położeniem silnika krokowego w funkcji czasu otwarcia wtryskiwacza. Albo położeniem spojlera w funkcji prędkości, itd. Na takie usprawnienie chcę tylko zwrócić uwagę, ale jeżeli chodziło by o szczegółowe i konkretne rozwiązania to mógł by posłużyć tutaj soft konkurencji który na prawdę jest rewelacyjny pod względem funkcjonalności a w dalszym ciągu jest bardzo user friendly. Nie wiem czy tak publicznie mogę napisać nazwę. Wystarczyło by żeby wasz programista poświęcił kilka chwil i rzucił na ten soft okiem.
Albo udostępnijcie kod i zróbcie open source.
Pozdrawiam i doceniam to co jest w tej chwili, szczególnie ceny.
Albo udostępnijcie kod i zróbcie open source.
Pozdrawiam i doceniam to co jest w tej chwili, szczególnie ceny.
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Niestety w zwiazku z konstrukcja oprogramowania EMU nie ma prostej mozliwosci aby dodac taka funkcjonalnosc.
Z przyczyn oczywistych nie udostepnimy kodu do urzadzenia
Z przyczyn oczywistych nie udostepnimy kodu do urzadzenia

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Czy jest możliwość techniczna i czy jest w planie zrobienie kontroli trakcji z wykorzystaniem czujników abs?
Obecne TC działa ale znalezienie optymalnych ustawień na nowym torze zabiera dużo czasu, którego nie ma na zawodach i TC nie wykorzystuje.
Przy czujnikach abs byłoby chyba łatwiej bo gdyby EMU zobaczył różnicę w prędkości obrotowej kół to by ciął zapłon.
Obecne TC działa ale znalezienie optymalnych ustawień na nowym torze zabiera dużo czasu, którego nie ma na zawodach i TC nie wykorzystuje.
Przy czujnikach abs byłoby chyba łatwiej bo gdyby EMU zobaczył różnicę w prędkości obrotowej kół to by ciął zapłon.
Seicento 1.4 t-jet + EMU :)
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
W EMUDash przydał by się zegar prędkości ale z GPSa
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Mozliwe ze dojdzie taka opcja, natomiast predkosc musi byc czytana z komputera ABS.
Aktualnie pracujemy nad pelnym canem do fiata 500 wiec bedzie mozliwosc po CAN zcyztac predkosc kazdego kola (tak jak robimy to w mini cooperze).
Aktualnie pracujemy nad pelnym canem do fiata 500 wiec bedzie mozliwosc po CAN zcyztac predkosc kazdego kola (tak jak robimy to w mini cooperze).
paolo wrote:Czy jest możliwość techniczna i czy jest w planie zrobienie kontroli trakcji z wykorzystaniem czujników abs?
Obecne TC działa ale znalezienie optymalnych ustawień na nowym torze zabiera dużo czasu, którego nie ma na zawodach i TC nie wykorzystuje.
Przy czujnikach abs byłoby chyba łatwiej bo gdyby EMU zobaczył różnicę w prędkości obrotowej kół to by ciął zapłon.
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Jest to w planach
Bolsik wrote:W EMUDash przydał by się zegar prędkości ale z GPSa
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Jest szansa dołożenia opcji ustawienia stałego Boost DC w ALS. Zamierzam sterować turbiną nastawnikiem elektrycznym garetta i chciał bym zamykać wastegate całkowicie gdy aktywuje się ALS.
BMW e30 M50B25 +turbo
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Postaram sie to dodac
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Kuba, przydało by się aby istniał zewnętrzny moduł do TC który czytał by prędkość z czujników ABS. Nie każdy ma ABS lub chce mieć ABS tylko dla kontroli trakcji.
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
tylko ze kontrola trakcji w EMU działa na innej zasadzie i nie wymaga ABS-u
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
przema72 wiem jak działa teraz. Gość na racing forum sprzedaje za 500 własnego pomysłu TC które korzysta z czujników ABS i wycina wtrysk lub zapłon w zależności od podpięcia. Dodatkowo ma opcję LC oraz FS. Pomysł jest super bo nie trzeba szukać ustawień w zależności od nawierzchni. Sterownik stale kontroluje prędkość obrotową kół i reaguje.
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Z wcześniejszych odpowiedzi wynika że nie ma prostego sposobu na niezależne definiowanie osi x i y w mapach 3D.
Czy możecie przewidzieć by dla mapy BoostDC oś Y czyli obroty nie były powiązane z resztą map. W miejscu wstawania turbiny przydała by się możliwość "zagęszczania" mapy a powiedzmy że do 2000 obrotów i tak nie wiele się dzieje.
Czy możecie przewidzieć by dla mapy BoostDC oś Y czyli obroty nie były powiązane z resztą map. W miejscu wstawania turbiny przydała by się możliwość "zagęszczania" mapy a powiedzmy że do 2000 obrotów i tak nie wiele się dzieje.
BMW e30 M50B25 +turbo
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
czy była by możliwość ustawienia Fuel cut above RPM względem CLT w mapie 2d ??
to samo by się tyczyło Fuel resume below RPM
to samo by się tyczyło Fuel resume below RPM
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Przyłączam się, fajnie by było dodać coś takiego.snafu wrote:czy była by możliwość ustawienia Fuel cut above RPM względem CLT w mapie 2d ??
to samo by się tyczyło Fuel resume below RPM
A ponadto:
-acc ignition zależne od RPM i MAP/TPS
-ignition vs CLT zależne od MAP/TPS; chodzi o to, aby zapłon dla zimnego silnika mógł być przyspieszany podczas jazdy z małym obciążeniem i opóźniany przy większym obciążeniu
-korekta % do ignition vs IAT zależna od MAP/TPS aby bardziej opóźniało zapłon przy większym obciążeniu dla ciepłego powietrza w dolocie
Czy podczas działania wzbogacania dawki przy przyspieszaniu sygnał z sondy jest brany pod uwagę??
Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje
Witam.
Może to nie pomysł na nowa funkcje ani znaleziony błąd ale co wy na to gdyby otworzyć nowy dział z kilkoma przykładowymi gotowymi mapami do np: M50, M52, M54, 2JZ ...itp.. Wiem ze na forum jest mnóstwo tematów związanych z tymi silnikami ale czytając to wszystko mam już tak wymieszane w głowie ze w sumie to niczego się nie nauczyłem, Jestem początkującym tunerem, dotychczas miałem styczność z Nistune i DET3, czekam właśnie na paczkę , kopiłem dwa nowe EMU + CAN-BUS , Jeden idzie do M54 turbo a drugi do 2JZ-GE...osobiście mi laikowi takie przykładowe mapy by się bardzo przydały jak I może jeszcze kilku innym osobom. mogło by to również pozytywnie wpłynąć na sprzedać, widząc ze są gotowe zestawy ułatwi to życie i poprawi atrakcyjność produktu
Może to nie pomysł na nowa funkcje ani znaleziony błąd ale co wy na to gdyby otworzyć nowy dział z kilkoma przykładowymi gotowymi mapami do np: M50, M52, M54, 2JZ ...itp.. Wiem ze na forum jest mnóstwo tematów związanych z tymi silnikami ale czytając to wszystko mam już tak wymieszane w głowie ze w sumie to niczego się nie nauczyłem, Jestem początkującym tunerem, dotychczas miałem styczność z Nistune i DET3, czekam właśnie na paczkę , kopiłem dwa nowe EMU + CAN-BUS , Jeden idzie do M54 turbo a drugi do 2JZ-GE...osobiście mi laikowi takie przykładowe mapy by się bardzo przydały jak I może jeszcze kilku innym osobom. mogło by to również pozytywnie wpłynąć na sprzedać, widząc ze są gotowe zestawy ułatwi to życie i poprawi atrakcyjność produktu