Launch Control
Witam przy włączonym LC zawsze, Emu rozłącza procedure po prędkości z czujnika VSS, u mnie coś ten czujnik świruje na blacie prędkość jest dobra a EMU nie rozłacza LC, czy nie ma możliwości rozłączania LC po np.czujniku ABS ?
EUNOS 30X 2.5Turbo .............295km/389NM................oczywiście dzięki EMU
Re: Launch Control
Przecież wystarczy ze podepniesz czujnik ABS po wejście vss w emu i juz będzie ogolone.
Re: Launch Control
W tej sytuacji najlepiej by bylo podpiac czujnik ABS pod wejscie VSS in.
Jezeli jest tam czujnik magnetorezystancyjny to nalezy zastosowac rezystor 120 omow pomiedzy wyjscie czujnika a mase.
Jezeli jest tam czujnik magnetorezystancyjny to nalezy zastosowac rezystor 120 omow pomiedzy wyjscie czujnika a mase.
Re: Launch Control
opcje taką masz jak już zostało napisane, masz też teraz opcje podpięcia wejścia MUX z 3 pozycjami ...mlody1921 wrote:Witam przy włączonym LC zawsze, Emu rozłącza procedure po prędkości z czujnika VSS, u mnie coś ten czujnik świruje na blacie prędkość jest dobra a EMU nie rozłacza LC, czy nie ma możliwości rozłączania LC po np.czujniku ABS ?
ja zanim pojawiła się ta opcja miałem ustawione dodatkowe wyzwolenie LC razem z przełączaniem map czyli LC było aktywowane tylko na 1 mapie i dodatkowo rozłączane po VSS
generalnie LC oryginalnie było aktywowane dodatkowym sygnałem z czujnika np. naciśnięcia sprzęgła i to działa bez żadnych problemów (możesz sie też np. podpiąć pod kontrolkę ręcznego i tak dezaktywować LC)
może inną opcją było by dodanie opcji do LC zależności miedzy VSS a TP % czyli VSS >= 10KMh AND TPS %< 60
Re: Launch Control
Można obrać różne strategie aktywowania LC, mnie bardziej interesuje dla czego nie działa ta z opcją wyłączenia po pojawieniu się prędkości, i dla czego EMU źle odczytuje sygnał. Wszystko masz dobrze podłączone ? ustawione ? Czy prędkość w emu jest dobrze pokazywana.Wuniek wrote:opcje taką masz jak już zostało napisane, masz też teraz opcje podpięcia wejścia MUX z 3 pozycjami ...mlody1921 wrote:Witam przy włączonym LC zawsze, Emu rozłącza procedure po prędkości z czujnika VSS, u mnie coś ten czujnik świruje na blacie prędkość jest dobra a EMU nie rozłacza LC, czy nie ma możliwości rozłączania LC po np.czujniku ABS ?
ja zanim pojawiła się ta opcja miałem ustawione dodatkowe wyzwolenie LC razem z przełączaniem map czyli LC było aktywowane tylko na 1 mapie i dodatkowo rozłączane po VSS
generalnie LC oryginalnie było aktywowane dodatkowym sygnałem z czujnika np. naciśnięcia sprzęgła i to działa bez żadnych problemów (możesz sie też np. podpiąć pod kontrolkę ręcznego i tak dezaktywować LC)
może inną opcją było by dodanie opcji do LC zależności miedzy VSS a TP % czyli VSS >= 10KMh AND TPS %< 60
Opcja dezaktywacji LC po VSS działa na pewno, nie raz testowane na różnych samochodach.
Re: Launch Control
Re: Launch Control
Jak podłączyłem to na liczniku miałem 60 a w emu skakało 60-40-65-30 tak sie dziwnie zachowywał a na liczniku prędkość pokazywało dobrze
a 'moglibyście wytłumaczyć jak powinno sie go skonfigurować odpowiednio może coś było pomieszane
wygląda tak
http://allegro.pl/impulsator-mazda-mx-3 ... 72701.html
a 'moglibyście wytłumaczyć jak powinno sie go skonfigurować odpowiednio może coś było pomieszane
wygląda tak
http://allegro.pl/impulsator-mazda-mx-3 ... 72701.html
EUNOS 30X 2.5Turbo .............295km/389NM................oczywiście dzięki EMU
Re: Launch Control
Trzeba byloby zobaczyc oscyloskopem sygnal z tego czujnika idacy do EMU i na tej podstawie mozna by cos wiecej stwierdzic.
Re: Launch Control
wiem ze to pudrowanie syfa ale czy dało by sie dodać jakiś filtr żeby odczyt z vss trochę wypłaszczyć ? zmniejszyć częstotliwość odczytu i uśrednić ?
nie mogę teraz znaleźć tego na logach ale przy tym co mam i pewnie podobnie jest u mlody1921 vss czasami potrafi spaść na chwilkę do 0 i odpalić LC
nie mogę teraz znaleźć tego na logach ale przy tym co mam i pewnie podobnie jest u mlody1921 vss czasami potrafi spaść na chwilkę do 0 i odpalić LC
Re: Launch Control
Filtrowanie ma to do siebie ze wprowadza opoznienie do sygnalu.
Najwazniejsze okreslic dlaczego tak sie dzieje, a potem mozna szukac rozwiazania.
Dlatego zrzut z oscyloskopu jest kluczowy
Najwazniejsze okreslic dlaczego tak sie dzieje, a potem mozna szukac rozwiazania.
Dlatego zrzut z oscyloskopu jest kluczowy
Re: Launch Control
Najgorsze to że teraz jak patrze na zegary w EMU VSS to teraz nie pokazuje w ogóle żadnej prędkości
EUNOS 30X 2.5Turbo .............295km/389NM................oczywiście dzięki EMU
Re: Launch Control
Czyli jak teraz mam pod wejscie vss podpięty czujnik prędkości skrzyni. teraz mam podłączyć czujnik ABS z któregoś koła pod wejscie vss i ma śmigać?
EUNOS 30X 2.5Turbo .............295km/389NM................oczywiście dzięki EMU
Re: Launch Control
Tak bym zrobil. Natomiast z czujnikami ABS nie jest lekko bo z reguly sa to czujniki magnetorezystancyjne.
Jak masz czujnik podpiety do modulu ABS (dzialajacego) to podepnij sie tylko pod czujnik.
Jak nie to musisz go zasilic 12V a z drugiej storny do EMU z rezystorem pulldown 120-300 ohmow.
I tutaj by sie przydal oscyloskop tak aby dobrac odpowiednio rezystor.
Jak masz czujnik podpiety do modulu ABS (dzialajacego) to podepnij sie tylko pod czujnik.
Jak nie to musisz go zasilic 12V a z drugiej storny do EMU z rezystorem pulldown 120-300 ohmow.
I tutaj by sie przydal oscyloskop tak aby dobrac odpowiednio rezystor.
Re: Launch Control
Prezesie ja podpiąłem kabel VSS który szedł do ori ECU i wpiołem do go EMU jako wejście czujnika VSS i szalał ale masy nie ruszałem prędkść na zegarach pokazuje e EMU nie
Może powinienem jeden pin podpiąć do emu jaki Wejscie vss a drugi do masy czujników w EMU ?tylko jak to zrobić by działały zegary i EMU widziało predkosc
Może powinienem jeden pin podpiąć do emu jaki Wejscie vss a drugi do masy czujników w EMU ?tylko jak to zrobić by działały zegary i EMU widziało predkosc
EUNOS 30X 2.5Turbo .............295km/389NM................oczywiście dzięki EMU
Re: Launch Control
Sproboj przepiac mase czujnika do sensor ground i zobacz co bedzie.
Tam jest Hall czy VR ?
Tam jest Hall czy VR ?
Re: Launch Control
ciężko powiedzieć na pewno jest taki na dwa piny, ja moge puścić go ekrane od razu do emu ale wtedy nie będzie pokazywać na liczniku ?
http://www.autoszrot.pl/images/user/katalog/4901.jpg
http://www.autoszrot.pl/images/user/katalog/4901.jpg
EUNOS 30X 2.5Turbo .............295km/389NM................oczywiście dzięki EMU
Re: Launch Control
A jak go ma skonfigurowanego ? Jako Hall czy VR ? Masz pullup wlaczony ?
Re: Launch Control
Gerabox sensor
vr sensor
Falling
Speed ratio 1,6
gear sensor imput - none
pokazuje prędkość ale jade stale 40km/h a pokasuje 20-60, 25-55 i non stop skacze dlaczego jak wbije na luz to pokazuje 0 a jak wbije bieg to skacze
skoro są dwa piny to chyba jest czujnik VR ?
vr sensor
Falling
Speed ratio 1,6
gear sensor imput - none
pokazuje prędkość ale jade stale 40km/h a pokasuje 20-60, 25-55 i non stop skacze dlaczego jak wbije na luz to pokazuje 0 a jak wbije bieg to skacze
skoro są dwa piny to chyba jest czujnik VR ?
EUNOS 30X 2.5Turbo .............295km/389NM................oczywiście dzięki EMU
Re: Launch Control
Sprobuj pokombinowac zalaczajac pullup, przelaczajac na HALL, ewentualnie sprobuj dac duzy rezystor w szereg z sygnalem z czujnika np. 20-100K
Re: Launch Control
Będę próbował kolega jeszcze podsunął takowy pomysł
Jeżeli jednak po podpięciu do EMU dalej będzie kicha, to winny raczej jest typ sygnału wchodzący do EMU. W większości zegarów z tamtych lat jest wbudowany konwerter sygnału. Sygnał idzie z czujnika na zegary a dopiero później do ECU. Sprawdź w serwisówce poziomy i kształt sygnału i daj znać jak to tutaj wygląda.
Jeżeli jednak po podpięciu do EMU dalej będzie kicha, to winny raczej jest typ sygnału wchodzący do EMU. W większości zegarów z tamtych lat jest wbudowany konwerter sygnału. Sygnał idzie z czujnika na zegary a dopiero później do ECU. Sprawdź w serwisówce poziomy i kształt sygnału i daj znać jak to tutaj wygląda.
EUNOS 30X 2.5Turbo .............295km/389NM................oczywiście dzięki EMU