problem z kątem wyprzedzenia zapłonu
Witam, sprawa dotyczy FIT w fordzie, Silnik 2.0 zetec, komputer z wbudowanym modułem zapłonowym. ustawienia zapłonu jak na screenie. Chciałem rozpocząć zabawę z zapłonem i jakie było moje zdziwienie kiedy zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu o więcej niż 2 stopnie skutkuje brakiem iskry oraz pompy paliwa przy gwałtownym wciśnięciu gazu, wrzucenie luzu, i po kilku sekundach wraca pompa paliwa i zapłon. Zapłon zsynchronizowany, wszystko ok działa oprócz zapłonu. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać rozwiązania. Zastanawiam się czy ostateczne rozwiązanie tego to przebudowa instalacji na zewnętrzny moduł EDIS + FIT, wtedy komp tylko silniczek krokowy będzie obsługiwał i pompę paliwa? Będę wdzięczny za jakąkolwiek formę pomocy
Re: problem z kątem wyprzedzenia zapłonu
A dobrze podlaczyles czujnik ? W sensie polaryzacji
Re: problem z kątem wyprzedzenia zapłonu

- Attachments
-
- Mondeo-ECU-pinout.pdf
- (129.12KiB)Downloaded 89 times
Re: problem z kątem wyprzedzenia zapłonu
Zapomniałem napisac, że uporałem się z problemem. Trywialny problem, źle podłączyłem czujnik położenia wału, podpięcie według FIT zrobiło robotę, mój błąd, ale doszedłem do ładu