Staged Injection

Wszystko o EMU
GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am
Staged Injection

Post by GrzesiekK. » Sun Oct 04, 2015 9:12 pm

Nadeszła chwila odpalić drugą listwę paliwową w moim Clio lejącą w trąby ITB, nowej instrukcji do EMU nie widzę więc zapytam tutaj. W opcjach Staged injection wybieramy tylko jedno wyjście sterujące wtryskami drugiej listwy - czyli pracujemy w full grup, to rodzi moje kolejne pytanie: jak zapiąć pod EMU kolejną listwę na to jedno wyjście - czy spięte równolegle 4 wtryski wysokoomowe 16 Ohm da rade EMU pociągnąć czy muszę to zrobić jak dla wtrysków niskoomowych ?


Pzdr. Grzesiek

User avatar
przema72
Posts:36
Joined:Fri Aug 15, 2014 8:28 am

Re: Staged Injection

Post by przema72 » Mon Oct 05, 2015 2:34 pm

masz wyjscie o max pradzie 5A , cztery wtryski 16ohm równolegle dadza 4ohm , 4ohm i 15V da prąd 3,75A 8-)

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Staged Injection

Post by GrzesiekK. » Wed Oct 07, 2015 4:31 pm

przema72 wrote:masz wyjscie o max pradzie 5A , cztery wtryski 16ohm równolegle dadza 4ohm , 4ohm i 15V da prąd 3,75A 8-)

Dzięki że policzyłeś za mnie coś co jest oczywiste :) ale nie samą rezystancją żyje wtryskiwacz, 4 wtryski spięte równoległe to spora indukcyjność, do tego dochodzi prąd nasycenia cewek wtryskiwaczy i takie tam inne.

User avatar
przema72
Posts:36
Joined:Fri Aug 15, 2014 8:28 am

Re: Staged Injection

Post by przema72 » Wed Oct 07, 2015 6:48 pm

po załączeniu wtryskiwacza prąd rośnie liniowo aż do wartości która można obliczyć z prawa ohma , aby ta wartość była większa trzeba by załączyć wtryskiwacz w momencie gdy cewka nie została jeszcze rozładowana , a trwa to w większości wtryskiwaczy poniżej 0.2ms

zobacz sobie jak wyglądają pomiary bezwładności wtrysków , skoki prądu to tak na prawdę kilka % , wiec można po prostu korzystać z prawa ohma bo wartości nie sa krytyczne

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts:1445
Joined:Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: Staged Injection

Post by Jadzwin » Tue Oct 13, 2015 5:58 pm

6 sztuk by tez zadzialalo :)

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Staged Injection

Post by GrzesiekK. » Tue Oct 13, 2015 8:47 pm

Jadzwin wrote:6 sztuk by tez zadzialalo :)

A co przy długotrwałym pętleniu ?

User avatar
przema72
Posts:36
Joined:Fri Aug 15, 2014 8:28 am

Re: Staged Injection

Post by przema72 » Fri Oct 16, 2015 9:32 am

lubisz sobie chyba na siłę szukać i stwarzać problemy 8-)

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Staged Injection

Post by GrzesiekK. » Fri Oct 16, 2015 10:55 am

przema72 wrote:lubisz sobie chyba na siłę szukać i stwarzać problemy 8-)
Nie lubię ... tylko wolę za w czasu wiedzieć dokładnie na czym stoję niż potem wysadzić silnik wart pięciocyfrową sumę przez upaloną końcówkę mocy w EMU.

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Staged Injection

Post by GrzesiekK. » Fri Oct 23, 2015 11:24 pm

Jednak coś się chyba dzieje w zapętleniu z końcówką w EMU, wyszło to dzisiaj przy próbach nowego układu WN. Po wejściu na DC 100% drugiej listwy lejącej w trąby jakieś krzaki się dzieją. Wtryski 4 x Bosch 360-370cc@3bar wysokoomowe, regulator 4 bary, pompa Boscha z mojego poprzedniego auta w którym 280KM karmiła bez problemu więc w braki paliwa obecnie nie wierzę jednak zweryfikuję na dniach ciśnienie na railu w momencie tych anomalii czujnik już leży i czeka na montaż.
Image
Last edited by GrzesiekK. on Mon Oct 26, 2015 7:21 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Kisielisodd
ECUMASTER TEAM
Posts:227
Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm

Re: Staged Injection

Post by Kisielisodd » Mon Oct 26, 2015 12:53 pm

Sprawdziłem na symulatorze zachowanie stage injectors i raczej problemów tutaj nie ma żadnych, bo za tym że wyłapałeś błąd źle liczącego się DC. niby jest 100% a wtryskiwacze nadal działają z połowa swojej wydajności.

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Staged Injection

Post by GrzesiekK. » Mon Oct 26, 2015 2:33 pm

Kisielisodd wrote:Sprawdziłem na symulatorze zachowanie stage injectors i raczej problemów tutaj nie ma żadnych, bo za tym że wyłapałeś błąd źle liczącego się DC. niby jest 100% a wtryskiwacze nadal działają z połowa swojej wydajności.

Ja wiem że poniedziałek to ciężki dzień :) Zapłon masz w półsekwencji jak pisałem, wtryski w trąby w full grupie więc 1x na OWK. Ten setup silnikowy ma na na 8000rpm zapotrzebowanie na paliwo na poziomie 90l/h dla AFR 12,5. Na 8000rpm przy full grupie masz 7,5ms na tryśnięcie PB prawda ?

User avatar
Kisielisodd
ECUMASTER TEAM
Posts:227
Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm

Re: Staged Injection

Post by Kisielisodd » Tue Oct 27, 2015 4:37 pm

Ok, przyznaję nie wiem gdzie miałem głowę :/

Czas liczy się dobrze, sprawdziłem.
Wtrysk następuje 2x na pełen cykl, sprawdziłem.
Przy przejściu przez 100% DC czas wtrysku liczy się zle, to błąd sprawdziłem. Dokładnie czas otwarcia wtryskiwaczy przewija się od zera.

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Staged Injection

Post by GrzesiekK. » Tue Oct 27, 2015 5:37 pm

Kisielisodd wrote:.......
Przy przejściu przez 100% DC czas wtrysku liczy się zle, to błąd sprawdziłem. Dokładnie czas otwarcia wtryskiwaczy przewija się od zera.

Znaczy wtrysk jest wycinany do 0, stąd mój uciekający w górę AFR i brak wzrostu RPM/auto przestaje jechać? Kiedy poprawka w sofcie ?



Dzięki za walkę z tematem.

Pozdrawiam Grzesiek

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Staged Injection

Post by GrzesiekK. » Wed Nov 04, 2015 1:08 pm

Melduję że dobrze wykonaliście zadanie, zapętlenie działa jak należy już :)
Image

User avatar
Kisielisodd
ECUMASTER TEAM
Posts:227
Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm

Re: Staged Injection

Post by Kisielisodd » Wed Nov 04, 2015 3:00 pm

Cieszymy się i dziękujemy za znalezienie błędu !!

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Staged Injection

Post by GrzesiekK. » Thu Nov 05, 2015 12:52 pm

Kisielisodd wrote:Cieszymy się i dziękujemy za znalezienie błędu !!

Za wcześnie Was pochwaliłe, zapętlenie naprawione ale coś innego się zepsuło :) Proszę o poprawkę.

Image

User avatar
Kisielisodd
ECUMASTER TEAM
Posts:227
Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm

Re: Staged Injection

Post by Kisielisodd » Sun Nov 08, 2015 6:07 pm

Niedziela, zmęczony jestem i nie widzę błędu. Może jakaś podpowiedz ?

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Staged Injection

Post by GrzesiekK. » Sun Nov 08, 2015 6:57 pm

Kisielisodd wrote:Niedziela, zmęczony jestem i nie widzę błędu. Może jakaś podpowiedz ?
Alpha-N a w tabeli zadanego AFR obciążenie brane z ??? :) I nie jest to tylko zły opis osi.

User avatar
przema72
Posts:36
Joined:Fri Aug 15, 2014 8:28 am

Re: Staged Injection

Post by przema72 » Mon Nov 09, 2015 8:34 am

przecież sam sobie zaznaczyłeś żeby w tabeli afr używać MAP ;] " Use MAP for AFR/Lambda target " :roll:

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Staged Injection

Post by GrzesiekK. » Mon Nov 09, 2015 9:36 am

przema72 wrote:przecież sam sobie zaznaczyłeś żeby w tabeli afr używać MAP ;] " Use MAP for AFR/Lambda target " :roll:

Haha masz rację, wiesz co zaćma bo nie spojrzałem na to szczerze tylko otworzyłem okno żeby było widać że Apla-N algorytm i zrzuciłem ekran. Generalnie stało się to samoistnie po zmianie oprogramowania klienta i FW sterownika, nigdy nie używałem MAP i obciążenie od zawsze tylko z TPS brałem :) nic trzeba resztę przegrzebać bo widzę cuda jakieś się porobiły i żyje to własnym życiem bo otworzyłem projekt który oprogramowanie zapisało przed upgradem FW i mam normalnie bez tej zaznaczonej opcji MAP po staremu a w sterowniku siedzi chochlik jakiś.

Locked