Alpha-N with MAP multiplication

Wszystko o EMU
Locked
GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am
Alpha-N with MAP multiplication

Post by GrzesiekK. » Wed Nov 04, 2015 9:28 pm

Pacjent bardzo mocno zmodyfikowane N/A, wałki ~310 stopni CR 13,1, ITB, staged injection i inne zabawki. Obecnie jeździ na czystym algorytmie Alpha-N ale mam pewne zjawisko które chciałbym zwalczyć. W zależności od prędkości własnej auta zmienia mi się trochę AFR dla tych samych RPM/TPS tj. wystrojone auto tak że idąc pełnym ogniem na 3,4,5 biegu ma AFR 12,5@7000-8000rpm dla 1,2 biegu w tych samych zakresach obrotów jest lekko za mocno przylane, efekt ten powoduje mój dolot - ITB wychodzi centralnie w kierunku przodu auta i garnie czyste powietrze sprzed auta, docelowo będzie to jeszcze mocniej działało ze względu na zamknięty box/dolot jak w starych kitcarach np. 306 MAXI po całej szerokości przodu pod maskę. Czy jest sens pchać się w Alpha-N with MAP multiplication i grzebanie w tabeli MAP vs. RPM correction celem zniwelowania tego czy walka z wiatrakami ?

User avatar
przema72
Posts:36
Joined:Fri Aug 15, 2014 8:28 am

Re: Alpha-N with MAP multiplication

Post by przema72 » Thu Nov 05, 2015 9:22 am

masz EMU a w nim map sensor , podłącz zobacz czy w ogolę będzie widział różnice ciśnień i będziesz wiedziała czy to coś da czy nie 8-)

User avatar
Kisielisodd
ECUMASTER TEAM
Posts:227
Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm

Re: Alpha-N with MAP multiplication

Post by Kisielisodd » Thu Nov 05, 2015 10:04 am

Jeżeli zjawisko występuje podczas WOT, to raczej wątpię żeby to coś zmieniło wydaje mi się że różnica w ciśnieniu będzie niezauważalna i to nic nie zmieni, ale bez danych wejściowych nie będziesz w stanie tego stwierdzić. Trzeba by było odczytać ciśnienie za przepustnicami i to najlepiej średnie. Nie wiem na ile konstrukcja ITB pozwoli podłączyć przewody podciśnieniowe żeby zebrały dane do analizy.

Bardziej bym zastanawiał się nad wprowadzeniem mapy 2D "vss fuel correction"

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Alpha-N with MAP multiplication

Post by GrzesiekK. » Thu Nov 05, 2015 10:15 am

Kisielisodd wrote:Jeżeli zjawisko występuje podczas WOT, to raczej wątpię żeby to coś zmieniło wydaje mi się że różnica w ciśnieniu będzie niezauważalna i to nic nie zmieni, ale bez danych wejściowych nie będziesz w stanie tego stwierdzić. Trzeba by było odczytać ciśnienie za przepustnicami i to najlepiej średnie. Nie wiem na ile konstrukcja ITB pozwoli podłączyć przewody podciśnieniowe żeby zebrały dane do analizy.

Bardziej bym zastanawiał się nad wprowadzeniem mapy 2D "vss fuel correction"

Zloguję dziś zbiorczo podciśnienie zza przepustnic, zobaczymy co tam widać będzie ale jakoś średnio wierzę w to, że da się cokolwiek tabelą Map vs RPM poprawić tutaj. Jesteście w stanie wcisnąć jeszcze w soft EMU mapę 2D o której pisałeś ?

User avatar
Kisielisodd
ECUMASTER TEAM
Posts:227
Joined:Fri Aug 15, 2014 9:49 pm

Re: Alpha-N with MAP multiplication

Post by Kisielisodd » Thu Nov 05, 2015 11:17 am

Postaram się namówić Jakuba na dopisanie takiej mapy, ale z racji zbliżających się targów może to nastąpić za kilka dni.

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Alpha-N with MAP multiplication

Post by GrzesiekK. » Thu Nov 05, 2015 11:17 am

Kisielisodd wrote:Postaram się namówić Jakuba na dopisanie takiej mapy, ale z racji zbliżających się targów może to nastąpić za kilka dni.

Spokojnie nie pali się :)



EDIT:

Więc przegoniłem auto z zapiętym MAP'em za listki ITB zbiorczo, MAP atmosferyczny dziś na postoju 104, w czasie jazdy na WOT MAP z ITB na każdym biegu równy 104-105kPa w całym zakresie rpm gdzie używam TPS=100% nie zależnie od RPM. Potrzebna tabela 2D o której rozmawialiśmy.

User avatar
przema72
Posts:36
Joined:Fri Aug 15, 2014 8:28 am

Re: Alpha-N with MAP multiplication

Post by przema72 » Thu Nov 05, 2015 1:05 pm

ciekawi mnie jeszcze , czy rozpędzanie na tym 1-2 biegu trwa na tyle długo żeby możną wierzyć w odczyt , wkręcający sie bardzo szybko silnik zawsze daje ciut inne odczyty afr

jeśli faktycznie występuje nadmiar powietrza to różnica powinna być na każdym biegu , im większa prędkość tym bardziej ubogo , a piszesz chyba o dość skokowej zmianie pomiędzy 1-2 a 3-4-5

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Alpha-N with MAP multiplication

Post by GrzesiekK. » Thu Nov 05, 2015 1:13 pm

Różnica AFR na WOT między 1,2 biegiem a 3,4,5 to przylanie o 0,3 na dwóch pierwszych biegach, da się z tym żyć ale jakby można poprawić to zachowanie dlaczego by nie. Generalnie takie przylanie nie powoduje niczego złego w pracy silnika czy spadku osiągów na przyspieszaniu, koksu jest taki nadmiar względem masy auta i możliwości przeniesienia tego w asfalt że i tak nie robi to żadnej różnicy w jeździe. Jak się uda dopisać tabelę to się pobawię chętnie, jeśli nie to też się nic wielkiego nie stanie.

GrzesiekK.
Posts:50
Joined:Wed Apr 01, 2015 9:31 am

Re: Alpha-N with MAP multiplication

Post by GrzesiekK. » Tue Nov 24, 2015 12:43 am

Kisielisodd wrote:Postaram się namówić Jakuba na dopisanie takiej mapy, ale z racji zbliżających się targów może to nastąpić za kilka dni.


Przypominam się delikatnie :)

Locked