Pomysł na... turbo+noPB+LPG

Wszystko o EMU
Locked
vinZent
Posts:4
Joined:Wed Dec 16, 2015 2:09 am
Pomysł na... turbo+noPB+LPG

Post by vinZent » Sun Dec 20, 2015 1:31 am

Niech będzie sobie uturbiony na->t silnik z zasilaniem benzynowym i gazowym.
Niech układ paliwowy noPB ma wtryski wydajności x
Niech układ paliwowy LPG ma wtyski wydajności y
Niech turbo będzie duże ;) i będzie w stanie dmuchnąć tak, że potrzeba paliwa >x oraz >y, ale <x+y

Teraz:
Zestaw I map jest zestrojony na <max wydolność układu benzynowego.
Zestaw II map jest zestrojony na... <max wydolność obu układów.
Przełączanie map:
switching.png
w ten sposób na II mapy można przejść dopiero po przełączeniu na gaz ale nie następuje ono samoistnie, i jeżeli z jakiegokolwiek powodu wrócimy na benzynę następuje powrót do I map i ew. przełączenie na II mapy wymaga świadomej decyzji.
Teraz istota pomysłu: w II zestawie map, a więc podczas pracy zasadniczo na LPG wykorzystujemy staged injection, gdzie drugim zestawem wtryskiwaczy są wtryski benzynowe podłączone tak:
inj_connection.png
inj_connection.png (10.31KiB)Viewed 2624 times
A więc w przypadku pracy w sekwencji na benzynie pracują normalnie dzięki diodom, w przypadku pracy na LPG komp gazowy odcina je od wyjść inj 1-6 i przez diody są sterowane z wyjścia staged injection

Czy ten pomysł ma ręce i nogi, rozum i godność człowieka? ;) Widzę pewne ryzyko w przypadku kończenia się gazu na pełnym bucie, gdzie komp gazowy zacznie wracać na benzynę, ale przyjmuję że ustawiamy stosunkowo wysokie minimalne ciśnienie powrotu na benzynę + wyłącz przy pierwszym, tak że w przypadku gdy zacznie brakować gazu wracamy do I zestawu map.
Podstawowe pytanie: czy wtryski podłączone przez diody będą działać prawidłowo?

kris4cars
Posts:26
Joined:Tue Jan 20, 2015 9:09 pm

Re: Pomysł na... turbo+noPB+LPG

Post by kris4cars » Fri Dec 25, 2015 6:29 pm

A trzeba odcinać wtryski benzynowe?

vinZent
Posts:4
Joined:Wed Dec 16, 2015 2:09 am

Re: Pomysł na... turbo+noPB+LPG

Post by vinZent » Wed Jan 06, 2016 9:50 pm

Nie rozumiem pytania?

kris4cars
Posts:26
Joined:Tue Jan 20, 2015 9:09 pm

Re: Pomysł na... turbo+noPB+LPG

Post by kris4cars » Thu Jan 07, 2016 11:13 pm

Dobra, ja nie zrozumiałem, teraz czaje i nie było pytania. Generalnie wtryski podłączone przez diody będą działać ale diody zcinają 0,5V. Szybciej zrobił bym to na przekaźnikach. Z drugiej strony patrząc stag aktualnie ma udział benzyny przy pracy na lpg. Jeżeli wprowadzą dolewanie benzyny na lpg to nie potrzeba Ci kombinować z emu

vinZent
Posts:4
Joined:Wed Dec 16, 2015 2:09 am

Re: Pomysł na... turbo+noPB+LPG

Post by vinZent » Fri Jan 08, 2016 11:59 am

> Generalnie wtryski podłączone przez diody będą działać ale diody zcinają 0,5V.

A nawet 0,7 :) To tylko kwestia przesunięcia mapki staged inj cal o te 0,7v

>Szybciej zrobił bym to na przekaźnikach.

To też pomysł - ale robi się bardziej skomplikowany układ (chyba) niepotrzebnie?

>Z drugiej strony patrząc stag aktualnie ma udział benzyny przy pracy na lpg. Jeżeli wprowadzą dolewanie benzyny na lpg to nie potrzeba Ci kombinować z emu

Ale w ten sposób chyba będzie dużo łatwiej to wystroić - a czasy kiedy wystarczyło ładnie poprosić programistów Techa o dodanie jakiejś funkcji dawno minęły ;)

kris4cars
Posts:26
Joined:Tue Jan 20, 2015 9:09 pm

Re: Pomysł na... turbo+noPB+LPG

Post by kris4cars » Sun Jan 24, 2016 2:17 pm

Nie do końca , przekaźniki dość fajnie uproszczą. Nie trzeba będzie kombinować z modyfikacją czasu wtrysku a przekaźniki musiały by się włączać wraz przejściem na 2 zestaw map. Pytanie tylko czy podczas sterowania wtryskami PB podczas pracy na LPG nie będzie zakłócać odczytywanie czasu wtrysku przez sterownik LPG.

Drugą rzecz to czy tech ma odcięcie wtryskow na przekaznichach czy na tranzystorach ?

Locked